همه چیز درباره مظنه مسکن در اطراف دریاچه چیتگر

به گزارش کتاب یار مهربان، خبرنگاران- قیمت آپارتمان در منطقه 22 و اطراف دریاچه چیتگر براساس برآورد پلتفرم های معروف حوزه مسکن نسبت به یک سال قبل 57 درصد افزایش پیدا نموده است. اگر پارسال خرید آپارتمان 100 متری در اطراف دریاچه چیتگر به طور میانگین سه میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه داشته، این عدد سال جاری به شش میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده است. با این وجود درمقایسه با میانه قیمت مسکن در کل تهران، ارزش خانه های منطقه 22 متری شش میلیون و 600 هزار تومان کمتر است و اینطوری می توانیم بگوییم خرید خانه در آن محدوده از شهر درمقایسه با کل تهران 10 درصد کمتر تمام می گردد. آنطرف کسی که منطقه 22 را برای اجاره نشینی انتخاب می نماید و دنبال یک خانه 80 متری با آسانسور، پارکینگ و انباری است و حدود 200 میلیون تومان به عنوان پول پیش بودجه دارد، باید ماهی 10 تا 20 میلیون تومان هم برای اجاره خانه جور کند.

همه چیز درباره مظنه مسکن در اطراف دریاچه چیتگر

قیمت آپارتمان در اطراف دریاچه چیتگر چقدر است؟

به گزارش کتاب یار مهربان، قیمت آپارتمان در منطقه 22 تهران که دریاچه چیتگر و محله های اطراف آن را در خود جای داده، به طور میانه به متری 61 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است. اگر این عدد را ملاکی برای میانه ارقام پیشنهادی فروشنده ها درنظر بگیریم، آنوقت خرید آپارتمان 80 متری در اطراف دریاچه چیتگر چیزی نزدیک چهار میلیارد و 944 میلیون تومان بودجه لازم دارد.

قیمت آپارتمان 100 متری در اطراف دریاچه چیتگر به شش میلیارد و 180 میلیون تومان رسیده و خرید آپارتمان 120 متری در آن حوالی حول وحوش هفت میلیارد و 416 میلیون تومان آب می خورد. نکته مهم این است که این اعداد برآیندی از ارقام پیشنهادی فروشنده هاست و طبیعتا بابت واحد های نوساز با اعدادو ارقام بیشتری سروکاری خواهیم داشت.

قیمت آپارتمان 80 متری در حوالی دریاچه چیتگر مثلا در یکی از آگهی منتشر شده در پلتفرم های معروف، پنج میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام شده است. یعنی متری 63 میلیون و 750 هزار تومان که به میانه قیمت ارقام پیشنهادی همه فروشنده ها نزدیک است. واحدی که درباره آن صحبت می کنیم، شش سال از عمر بنای آن می گذرد و با اینکه طبقه دوم واقع شده است، بدون آسانسور فروخته می گردد.

قیمت آپارتمان در منطقه 22 درمقایسه با میانگین کل تهران، متری شش میلیون و 600 هزار تومان کمتر است. چون آنالیز ها از پلتفرم های خریدوفروش مسکن نشان می دهد میانگین قیمت خانه های کل تهران به متری 68 میلیون و 400 هزار تومان رسیده و اینطوری می توانیم بگوییم، خرید آپارتمان در منطقه 22 و اطراف دریاچه چیتگر نسبت به کل تهران تقریبا 10 درصد کمتر تمام می گردد.

قیمت آپارتمان در منطقه 22 و اطراف دریاچه چیتگر البته نسبت به ابتدای سال حدود یک درصد کمتر تمام می گردد، اما درمقایسه با شش ماه قبل شاهد رشد 27 درصدی قیمت آپارتمان در منطقه 22 هستیم و اگر یک سال قبل یعنی تیرماه پارسال را ملاک قرار بدهیم، مقدار افزایش قیمت مسکن در منطقه 22 به مرز 57 درصد می رسد.

اجاره آپارتمان در منطقه 22 چقدر هزینه دارد؟

اجاره آپارتمان 80 متری در اطراف دریاچه چیتگر برای کسی که حدود 200 میلیون تومان به عنوان پول پیش کنار گذاشته است، معمولا ماهی 10 تا 20 میلیون تومان هزینه دارد. هرچقدر عمربنای واحد قدیمی تر باید و از امکانات کمتری برخوردار باشد، صاحبخانه اجاره کمتری دریافت می نماید و بعضی از مالکان واحد های نوساز با این شرایطی که گفتیم، روی اجاره های بالاتر حساب باز کردند.

مالک آپارتمان 80 متری در بلوار اردستانی 200 میلیون تومان ودیعه دریافت می نماید و مستاجر باید ماهی 12 میلیون تومان کرایه خانه بدهد. واحدی که سال 95 ساخته شده و به خاطر داشتن آسانسور، انباری و پارکینگ به نام واحد فول امکانات آگهی شده است. اگر مستاجر بتواند رقم ودیعه را به 300 میلیون تومان برساند، آنوقت صاحبخانه ماهی 9 میلیون تومان می گیرد و تبدیل رقم ودیعه به 500 میلیون تومان، عدد اجاره خانه را به ماهی سه میلیون تومان تبدیل می نماید.

اجاره آپارتمان در اطراف دریچه چیتگر برای کسی که 300 میلیون تومان پول پیش دارد و دنبال یک خانه 100 متری است، معمولا ماهی 9 تا 15 میلیون تومان هزینه دارد و اگر مستاجر بتواند رقمی نزدیک نیم میلیارد پیش صاحبخانه بگذارد، رقم اجاره ماهانه از حدود پنج میلیون تومان آغاز می گردد و به 20 میلیون تومان می رسد.

رهن کامل آپارتمان هم در چیتگر تابستان سال جاری بابت مقرون به صرفه ترین گزینه ها حدود 600 میلیون تومان آب می خورد و برای واحد های لوکس و با متراژ بالا در طراف دریاچه چیتگر به مرز سه میلیارد تومان ختم می گردد. مثلا در برج امپریال کوهک که یکی از ساختمان های نسبتا گرانقیمت آن محدوده است، رهن کامل آپارتمان 220 متری را معادل سه میلیارد تومان اعلام کردند. عددی که براساس برآورد پلتفرم های خریدوفروش مسکن معادل 43 متر آپارتمان مسکونی در مرکز است. آن طرف رهن کامل آپارتمان 110 متری در محدوده سروآزاد به وسیله مالکی 600 میلیون تومان درنظر گرفته شده است. معمولا بابت واحد های 80 متری که با امکانات کامل در اطراف دریاچه چیتگر به شکل رهن کامل اجاره داده می شوند، صاحبخانه چیزی بین 700 تا 900 میلیون تومان دریافت می نمایند.

منبع: فرارو

به "همه چیز درباره مظنه مسکن در اطراف دریاچه چیتگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره مظنه مسکن در اطراف دریاچه چیتگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید