نوشیدن قهوه با کاهش فشارخون مرتبط است؟

به گزارش کتاب یار مهربان، یک مطالعه تازه نشان می دهد که نوشیدن قهوه با کاهش قابل توجه فشار خون مرتبط است.

نوشیدن قهوه با کاهش فشارخون مرتبط است؟

به طور کلی به مردم توصیه می گردد که زیاد قهوه ننوشند زیرا کافئین می تواند فشار خون را افزایش دهد. با این حال، این مطالعه شواهدی ارائه می دهد که مصرف میانه قهوه می تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا بی خطر باشد.

مطالعه نو منتشرشده در مجله Nutrients که به وسیله محققان دانشگاه بولونیا در ایتالیا اجرا شده، گزارش می دهد که نوشیدن سه فنجان قهوه یا بیشتر در روز، با کاهش فشار خون محیطی و مرکزی مرتبط است. فشار خون محیطی و مرکزی نشانگر سفت شدن شریان ها است.

برای انجام این مطالعه، تیم تحقیقاتی فشار خون 720 مرد و 783 زن را آنالیز کردند.

محققان دریافتند فشار خون سیستولیک کسانی که دو یا بیش از سه فنجان قهوه در روز می نوشند، به اندازه قابل توجهی نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند، پایین تر است.

فشار خون سیستولیک، حداکثر فشاری است که خون به دیواره شریان ها (سرخرگ ها) هنگام ضربان قلب وارد می نماید. سطوح بالای فشار خون سیستولیک با خطر بالاتر سکته مغزی و بیماری قلبی مرتبط است.

با این حال، آنها خاطرنشان کردند که نوشیدن قهوه بر سفتی شریان یا ازدست دادن تدریجی خاصیت ارتجاعی در شریان ها تأثیری نمی گذارد.

به گفته محققان، کافئین موجود در قهوه می تواند با تحریک سیستم عصبی سمپاتیک، به طور موقت فشار خون را افزایش دهد، اما در درازمدت، مصرف منظم قهوه به علت بهبود حساسیت به انسولین و اثرات آنتی اکسیدانی، می تواند منجر به کاهش اندک فشار خون گردد.

آنتی اکسیدان های خاصی در قهوه، به عنوان مثال فلاونوئیدها فراوری اکسید نیتریک را افزایش می دهند که به دیواره رگ های خونی یاری می نماید تا گشاد شده و فشار خون را کاهش دهد، و بعلاوه مواد معدنی دیگر مانند منیزیم، پتاسیم، نیاسین و ویتامین E موجود در قهوه می توانند با مسدودکردن فرآیند اکسیداسیون مخرب، با پیری رگ های خونی مقابله نمایند. التهاب کمتر و اکسید نیتریک بیشتر، به معنای کاهش فشار خون است.

البته بنا به تاکید محققان، قهوه می تواند اثرات مثبت و منفی بر سلامت داشته باشد و تأثیر آن بر فشارخون از فردی به فرد دیگر فرق دارد. نوشیدن قهوه می تواند به کاهش اندک فشار خون منجر گردد، اما جایگزینی برای سایر تغییرات سبک زندگی مانند رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم که به حفظ فشار خون سالم یاری می نماید، نمی گردد.

به گزارش دویچه وله وبه نوشته Medical News Today؛ مهم تر از همه، مهم است که قبل از ایجاد تغییراتی در مصرف قهوه با پزشک یا متخصص قلب خود صحبت کنید، به خصوص اگر از قبل شرایط پزشکی دارید یا دارو مصرف می کنید.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید

به "نوشیدن قهوه با کاهش فشارخون مرتبط است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدن قهوه با کاهش فشارخون مرتبط است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید