من هیولا به شیوع بیماری واگیردار افزایش تمایل به خشونت و قتل می پردازد

به گزارش کتاب یار مهربان ، داستان بلند من هیولا اثر سعید بهمن به تازگی از سوی نشر سیب سرخ روانه بازار کتاب شده است.

من هیولا به شیوع بیماری واگیردار افزایش تمایل به خشونت و قتل می پردازد

این نویسنده با اشاره به اینکه در این داستان یک ماجرای خشن، غمناک و عاشقانه برای مخاطبان روایت شده، نام کرد: من هیولا درباره کامیار، کارمند اداره پست است که به تازگی از شهر بزرگ شاهان در کشور زمانه به شهر کوچک کیهان منتقل شده است. انتقال او با شیوع نوعی بیماری به نام آگنر همراه شده است. بیماری واگیردار که تمایل فرد مبتلا به خشونت و قتل را بالا می برد. کامیار پس از تماس با یکی از مراجعین به آگنر مبتلا می گردد. بیماری ای که مثل هیولا به جانش می افتد و تنها راه آرام کردن آن هیولا، ریختن خون است. هیولا در فکر و وجود کامیار، جان می گیرد و او را وادار به قتل کسانی می نماید که بی ارتباط با گذشته کامیار نیستند.

وی اضافه کرد: من هیولا دومین رمان من است که اتفاقاتش در کشور زمانه رخ می دهند، کشوری خیالی در دنیا ما. کتاب اول، دنیای زیتون نام داشت و البته شخصیت ها و قصه متفاوتی دارد. در نگاه اول، این اثر کتابی جنایی و در زیر ژانر اسلشر است که برای نگارش آن از فیلم خانه ای که جک ساخت اثر لارنس فونتریه و کتاب درخشش استیون کینگ ایده گرفته ام؛ اما هدف اصلی من در این اثر، پرداختن به بعد روانشناسی شخصیت اصلی داستان با تکیه بر نظریات فروید در خصوص عقده های درونی و نظریه کوه یخ بوده است. به این منظور در کنار روایت داستان زمان حال شخصیت، قصه گذشته او را به صورت تکه تکه پیگیری می کنیم تا بهتر با شکل گیری پازل هیولا در درون شخصیت مان آشنا شویم.

بهمن درباره شخصیت کامیار گفت: شخصیت ما در این اثر، شخصیتی خاکستری است و همذات پنداری با یک شخصیت خاکستری و رو به سیاه برای خواننده کاری بس سخت است. من سعی داشتم با استفاده از قالب داستان بلند، این شخصیت را برای مخاطب، باورپذیر کنم و به او اجازه دهم بیشتر در دنیای داستانی کتاب زندگی کند.

این نویسنده در عین حال توضیح داد: به باور من کتابخوان ها علاقه دارند که مدتی را با یک شخصیت ترجیحا خیالی در دنیایی تازه زندگی نمایند. گاهی شباهت های بین شخصیت و خواننده باعث ارتباط بیشتر شده و خواننده تمایل دارد بیش از چند صفحه در دنیای آن رمان زندگی کند و بدین شکل می تواند به عمق دنیای فکری نویسنده سفری را تجربه کند، تلخی یا شیرینی این سفر بستگی به فکریات نویسنده دارد. اگر داستان بلند به پرحرفی و کش دادن بیش از حد نیانجامد و هدف، صرفا نوشتن صفحات بیشتر نباشد، قطعا این قالب برترین نوع برای وصف فکریات نویسنده است. در ایران در بعضی آثار شاهد موفقیت نویسندگان در این امر هستیم.

نشر سیب سرخ این کتاب را در 152 صفحه با قیمت 51 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "من هیولا به شیوع بیماری واگیردار افزایش تمایل به خشونت و قتل می پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "من هیولا به شیوع بیماری واگیردار افزایش تمایل به خشونت و قتل می پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید