ملی پوش کشتی: برای المپیکی شدن رقبای توانمندی را پیش رو دارم

به گزارش کتاب یار مهربان، مجتبی گلیج ملی پوش وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا پیروز به کسب مدال طلا شد. او در دور اول با نتیجه 11 بر صفر اولزیسایخان باسانتسوجت از مغولستان را مغلوب کرد و در دور دوم مقابل علیشیر یرگالی از قزاقستان با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد و به نیمه نهایی رفت. در این مرحله هم با نتیجه 12 بر 2 ماگومد موسی یف دارنده از قرقیزستان را مغلوب کرد و به فینال راه یافت. در فینال هم با نتیجه 10 بر صفر از سد ساتیوارت کادیان از هند گذشت و مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت.

ملی پوش کشتی: برای المپیکی شدن رقبای توانمندی را پیش رو دارم

مجتبی گلیج یکی از مدعیان وزن 97 کیلوگرم اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای رسیدن به المپیک است و همپای دیگر مدعیان این وزن از هیچ تلاشی برای رسیدن به هدفش دریغ نمی نماید. وی به همین دلیل با اظهار رضایت از عملکردش در رقابتهای قهرمانی آسیا به کتاب یار مهربان گفت: خیلی خوشحالم که توانستم ضمن کسب مدال طلا، گامی هم در جهت قهرمانی تیم ملی ایران بردارم. به جرأت می توان گفت سطح این دوره از مسابقات بسیار بالا بود که همه دیدند مدال های طلا هم به نوعی در بین مدعیان تقسیم شد.

وی توضیح داد: من هم مثل تمامی ورزشکاران ملی آرزویی جز حضور در المپیک ندارم اما به خوبی می دانم برای رسیدن به این هدف راه سخت پر فراز و نشیبی دارم. در وزن من چندین مدعی آماده و باانگیزه حضور دارند که دستیابی به دوبنده تیم ملی را بسیار سخت خواهد نمود.

قهرمان کشتی آسیا در سرانجام گفت: در حال حاضر باید ابتدا سهمیه وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات گزینشی المپیک در آسیا کسب گردد که این مساله بسیار مهم و سرنوشت ساز است. البته مسابقات گزینشی المپیک در قرقیزستان هم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده و هنوز تعیین نیست چه زمان و در کدام کشور برگزار خواهدشد. من سعی خواهم کرد در این مدت تمریناتم را ادامه دهم تا در صورت صلاحدید کادر فنی، هر زمان که لازم شد به عنوان یکی از مدعیان این وزن در مسابقات گزینشی به میدان بروم. در نهایت امیدوارم هر تصمیمی که کادر فنی در این خصوص اتخاذ می نماید و هر نماینده ای که در وزن 97 کیلوگرم به گزینشی اعزام گردد به نتیجه مطلوبی برسد.

به گزارش کتاب یار مهربان، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد از محمدحسین محمدیان (مازندران) علیرضا کریمی (البرز) مجتبی گلیج (مازندران) و علی شعبانی (مازندران) به عنوان مدعیان وزن 97 کیلوگرم در اردوی تیم ملی دعوت بعمل آورد که البته این اردو به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ملی پوش کشتی: برای المپیکی شدن رقبای توانمندی را پیش رو دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش کشتی: برای المپیکی شدن رقبای توانمندی را پیش رو دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید