مقام ارشد دادگستری آمریکا استعفا کرد

به گزارش کتاب یار مهربان، یک مقام ارشد وزارت دادگستری آمریکا که با پرونده تبانی ترامپ با روسیه در انتخابات 2016 در ارتباط بوده، از سمتش کناره گیری کرده است.

مقام ارشد دادگستری آمریکا استعفا کرد

به گزارش گروه بین الملل کتاب یار مهربان به نقل از رویترز، یکی از دستیاران ارشد دادستانی که از سوی وزیر دادگستری آمریکا مسئول تحقیق درباره قانونی بودن جمع آوری اطلاعات برای پرونده تبانی دونالد ترامپ با روسیه در انتخابات بود، از این سمت استعفا کرده است.

بر اساس این گزارش هنوز دلیل استعفای نورا دانیهی معین نشده است. وی یکی از دستیاران جان دورهام بود که از سوی وزیر دادگستری آمریکا مامور تحقیق درباره پرونده تبانی ترامپ با روسیه شده است.

یکی از مسائلی که تحقیقات جان دورهام باید معین کند این است که آیا جمع آوری اطلاعات از کارزار انتخاباتی ترامپ برای پیشبرد این پرونده، قانونی بوده است یا نه.

برخی از منابع خبری اعلام کردند که استعفای دانیهی احتمالا با فشارهای ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا برای تحویل دادن نتایج مربوط به این پرونده قبل از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر در ارتباط بوده است.

دانیهی اخیرا در گفتگو با همکارانش از اعمال چنین فشارهایی ابراز نگرانی کرده بود.

برخی منابع آگاه گفته اند که این احتمال وجود دارد که وزیر دادگستری آمریکا از سوی دیگر جان دورهام را نیز تحت فشار قرار دهد تا پیش از انتخابات نوامبر، گزارش نیمه کاره و ناقصی از نتایج تحقیقاتش را منتشر کند.

یک منبع آگاه گفت: ویلیام بار از تیم تحقیقاتی جان دورهام خواسته است تا برای تکمیل این پرونده عجله کنند.

دونالد ترامپ منتظر است تا از تحقیقات دورهام برای اثبات بی گناهی اش در پرونده تبانی با روسیه استفاده کند.

دورهام مدت کوتاهی پس از انتشار گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا به این سمت منصوب شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مقام ارشد دادگستری آمریکا استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ارشد دادگستری آمریکا استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید