عروسک 100 ساله مرمت می گردد

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فاطمه علی میرزایی کارشناس بخش بافته های پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی تصریح کردکه اغلب آثار موجود در موزه عروسک و اسباب بازی کاشان به دلیل منحصر به فرد بودن نیازمند رسیدگی سریع هستند.

عروسک 100 ساله مرمت می گردد

موزه عروسک و اسباب بازی کاشان که چندی است توسط بخش خصوصی راه اندازی شده ، آثار ارزشمندی را درخود جای داده که قدیمی ترین آنها مربوط به یکصد سال پیش است .

علی میرزایی با اشاره به اینکه بیشتر این آثار از نظر احتیاجهای حفاظتی و مرمتی اولویت درجه یک دارند گفت: این عروسک ها از چوب، پاپیه ماشه و پارچه تشکیل شده اند 65عروسک از سراسر ایران در موزه عروسک و اسباب بازی کاشان وجود دارد که 50عدد از آنها به نمایش گذاشته شده اند.

عروسک های موجود در این موزه در درجه اول احتیاج به پایدارسازی شرایط محیط نگهداری و در مرحله بعد انجام اقدامات مرمتی دارند که این اقدامات احتیاجمند آنالیز، مطالعات فنی و آسیب شناسی این آثار است.

علی میرزایی توضیح داد: در صورت تمایل صاحبان موزه و تأمین شرایط اقتصادی، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی -فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری می تواند کار حفاظت و مرمت اشیای این موزه را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عروسک 100 ساله مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروسک 100 ساله مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید