آثار بازگشته از موزه بزرگ خراسان در موزه رضا عباسی بازنمایی شد

به گزارش کتاب یار مهربان، مراسم بازنمایی آثار بازگشته از موزه بزرگ خراسان همراه با رونمایی از دو اثر شاخص این مجموعه نفیس در موزه رضا عباسی برگزار شد.

آثار بازگشته از موزه بزرگ خراسان در موزه رضا عباسی بازنمایی شد

به گزارش کتاب یار مهربان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی تهران، محراب کتیبه دار زرین فام شامل سه قطعه متعلق به قرن هفتم و هشتم هجری قمری و همچنین در چوبی لاکی با نقوش گل و برگ دوره قاجار، با حضور فریبا رحمان پور مشاوررئیس سازمان میراث فرهنگی در امور بانوان و خانواده، محمد رضا کارگر مدیر کل موزه ها، احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه ها (ایکوم)، محسن شیخ الاسلامی معاون میراث فرهنگی استان تهران و جمعی از مدیران شهرداری منطقه هفت برگزار شد.

آفرین امامی مدیر موزه رضا عباسی گزارشی از آثار به امانت داده شده به موزه بزرگ خراسان ارائه داد و گفت: این آثار به ویترین ها بازگردانده شده و آماده بازدید علاقه مندان است، قرار است بخشی از آثار نادیده مخزن نیزکه با این مجموعه به موزه بزرگ خراسان امانت داده شده بود طی رویداد های مختلف رونمایی شود.

در این مراسم،کیانوش معتقدی محقق دوران اسلامی و سفال های زرین فا) نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.

در حاشیه این برنامه از نمایشگاه آثار نگارگری جمعی از بانوان هنرمند با عنوان گروه هنری گیوا بازدید شد.

بیش از 50 هزار شیء تاریخی با ارزش در موزه رضا عباسی نگهداری می شود که حدود 1000 شیء آن در معرض دید عموم قرار دارند.

این موزه شامل آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن 13 هجری است که در پنج تالار به نمایش گذاشته شده است.

مجموعه های به نمایش در آمده در این موزه بسیار متنوع است و آثاری از هزاره ششم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی پایان دوره قاجار را در بر می گیرد.

آثار موجود در موزه رضا عباسی براساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده اند؛ بنابراین بازدید کنندگان می توانند سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال کنند. این چینش در میان موزه های دیگر ایران منحصر به فرد است.

موزه رضا عباسی کاشانی سال 1356 در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان، رضا عباسی نامگذاری شد.

منبع: میراث آریا

به "آثار بازگشته از موزه بزرگ خراسان در موزه رضا عباسی بازنمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار بازگشته از موزه بزرگ خراسان در موزه رضا عباسی بازنمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید