عدم توافق شورا و شهرداری برسر نرخ کرایه حمل و نقل در 1402

به گزارش کتاب یار مهربان، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از عدم توافق نهایی شورا و شهرداری بر سر نرخ کرایه حمل و نقل عمومی اطلاع داد.

عدم توافق شورا و شهرداری برسر نرخ کرایه حمل و نقل در 1402

به گزارش ایسنا، علی اصغر قائمی در حاشیه نوزدهمین کنفرانس حمل و نقل با حضور در جمع کتاب یار مهربان در خصوص آنالیز لایحه نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال آینده در جلسه عصر روزگذشته کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: روز گذشته لایحه نرخ کرایه آنالیز شد، اما به جمع بندی نهایی نرسیدیم و مقرر شد شهرداری بروی مدل های پیشنهادی نرخ کرایه بیشتر کار کند.

وی با بیان اینکه قرار شد روز شنبه آینده جلسه بدون سقف زمانی برای معین نرخ کرایه برگزار گردد، در خصوص پیشنهادات شهرداری تهران برای نرخ کرایه سال آینده گفت: پیشنهاد شهرداری برای بلیت مترو افزایش حدود 40 درصد بود و برای اتوبوسرانی مدل پیمایشی مدنظر بود و بعلاوه نرخ پیشنهادی برای تاکسی نیز در حدود مترو بود، اما تاکید می کنم که ارقام نهایی نشده است.

قائمی ادامه دارد: البته دقت داشته باشید که در آنالیز نرخ کرایه چند عامل باید مدنظر قرار بگیرید، چراکه یک راننده حدود 350 میلیون پول تاکسی داده و روزانه تنها حداکثر 50 مسافر جابجا می نماید و این در حالی است که هزینه استهلاک و خرید تجهیزات و هزینه پنهان کاهش ارزش سرمایه باید مدنظر قرار داده گردد و باید تعادل حفظ گردد؛ اما در معین نرخ بلیت اتوبوس و مترو از آنجایی که کارکرد متفاوت دارند، نرخ گذاری فرق دارد.

وی در پاسخ به این سوال که هرساله شورا براساس نرخ تورم 20 تا 25 درصد رشد نرخ کرایه داشت، اضافه نمود: این روش ساده ترین و بی حاشیه ترین مدل نرخ گذاری است.

قائمی در خصوص انتصاب مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک گفت: من از دیروز عصر کارتابلم را چک نکردم شاید مدیر تازه منصوب شده باشد.

وی درمورد اجرای تراموا در مسیر آزادی تا پایانه شرق نیز گفت: در بودجه 1402 تنها مبلغی در حدود انجام مطالعات اولیه و نه اجرای این مد مصوب شد.

منبع: فرارو

به "عدم توافق شورا و شهرداری برسر نرخ کرایه حمل و نقل در 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم توافق شورا و شهرداری برسر نرخ کرایه حمل و نقل در 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید