شرکت TCL از اولین گوشی هوشمند دنیا با نمایشگری با حس کاغذ رونمایی کرد

به گزارش کتاب یار مهربان، پیش از آغاز نمایشگاه IFA 2023، شرکت TCL از اولین گوشی هوشمند دنیا با فناوری نمایشگر NxtPaper رونمایی کرد که حس شبیه به کاغذ را به کاربر منتقل می نماید. این گوشی هوشمند که TCL 40 NxtPaper نام دارد، در نسخه 4G و 5G روانه بازار می گردد و با فناوری NxtPaper کمتر به چشم کاربر فشار وارد می نماید.

شرکت TCL از اولین گوشی هوشمند دنیا با نمایشگری با حس کاغذ رونمایی کرد

شرکت TCL اوایل امسال میلادی از نسل دوم فناوری NxtPaper رونمایی کرد، اما تنها سه تبلت و یک لپ تاپ به آن مجهز شده اند. حالا این فناوری برای اولین بار وارد دنیای گوشی های هوشمند شده است.

مشخصات فنی گوشی TCL 40 NxtPaper

این گوشی هوشمند به نمایشگر 6.78 اینچی LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس و رفرش ریت 90 هرتز مجهز شده است. این دستگاه از یک حالت مخصوص بهره می برد که رابط کاربری را برای خواندن راحت تر متون و فشار کمتر به چشم ها، خاکستری می نماید. علاوه براین، با استفاده از یک کیس مخصوص مجهز به قلم T-Pen، می توان از این نمایشگر به عنوان دفترچه یادداشت هم استفاده کرد.

مشخصات فنی گوشی TCL 40 NxtPaper

قدرت این دستگاه را تراشه مدیاتک هلیو G88 تأمین می نماید که با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می گردد؛ البته امکان استفاده از کارت حافظه هم وجود دارد. روی پنل پشتی این دستگاه دوربین اصلی سه گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی قرار گرفته است. دوربین سلفی این دستگاه هم 32 مگاپیکسلی است.

از سایر ویژگی های گوشی TCL 40 NxtPaper می توان به اسپیکر استریو با فناوری صوتی DTS 3D Boom Sound، جک 3.5 میلی متری هدفون و باتری 5010 میلی آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی اشاره نمود.

مشخصات فنی TCL 40 NxtPaper 5G

نسخه 5G این گوشی هوشمند به نمایشگر کوچک تر 6.6 اینچی با رزولوشن اچ دی پلاس و رفرش ریت 90 هرتز مجهز شده است و همچنان از قلم T-Pen پشتیبانی می نماید. قابلیت NxtPaper به گوشی اجازه می دهد تا دمای رنگ نمایشگر را براساس دمای محیط تغییر دهد.

مشخصات فنی TCL 40 NxtPaper 5G

قدرت این دستگاه به وسیله تراشه دایمنسیتی 6020 تأمین می گردد و از 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. این گوشی هوشمند به طور پیش فرض سیستم عامل اندروید 13 را اجرا می نماید و حداقل اندروید 14 را دریافت خواهد نمود. انرژی گوشی TCL 40 NxtPaper 5G به وسیله یک باتری 5000 میلی آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ 15 واتی تأمین می گردد.

روی پنل پشتی آن دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین سلفی این دستگاه هم 8 مگاپیکسلی است.

قیمت گوشی های تازه TCL

گوشی TCL 40 NxtPaper قیمتی برابر 200 یورو دارد و از ماه آینده میلادی وارد بازار اروپا می گردد. نسخه 5G این دستگاه از دو ماه دیگر با قیمت 250 یورو در بازار اروپا به فروش خواهد رسید.

منبع: انتخاب

به "شرکت TCL از اولین گوشی هوشمند دنیا با نمایشگری با حس کاغذ رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت TCL از اولین گوشی هوشمند دنیا با نمایشگری با حس کاغذ رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید