رندرها و مشخصات گوشی های نوکیا X21 5G و نوکیا G11 پلاس فاش شد

به گزارش کتاب یار مهربان، حدود یک ماه پیش گزارش شد که شرکت HMD Global روی 6 گوشی هوشمند تازه با برند نوکیا کار می نماید و میخواهد آن ها را در امسال به کاربران معرفی کند. این شرکت بازار را با گوشی های هوشمند اندرویدی میان رده، ارزان و با طراحی های ساده پر نموده و به نظر می رسد که محصولات آینده این شرکت نیز همین فرایند را طی خواهند کرد. به همین دلیل، بعضی مشخصات و رندرهای دو گوشی هوشمند تازه نوکیا با نام های نوکیا X21 5G و نوکیا G11 پلاس در رسانه های خبری منتشر شده که به لطف آن ها می توانیم به آنالیز طراحی و قابلیت های فنی این گوشی ها بپردازیم.

رندرها و مشخصات گوشی های نوکیا X21 5G و نوکیا G11 پلاس فاش شد

نوکیا X21 5G احتمالاً گران ترین گوشی میان رده HMD Global لقب خواهد گرفت

گوشی تازه نوکیا X21 5G که اطلاعات و مشخصات آن به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، قرار است به عنوان جانشین نسل فعلی نوکیا X20 5G معرفی گردد. ظاهراً می توان این گوشی هوشمند را بعد از گوشی مقاوم XR20 نوکیا، به عنوان گران قیمت ترین گوشی میان رده شرکت HMD Global در نظر گرفت. از نظر طراحی این گوشی هوشمند تازه باید گفت که نسبت به نسل قبلیش تغییرات قابل توجهی خواهد داشت.

در پنل پشتی این گوشی شاهد ماژول دوربین مستطیلی شکل بزرگی هستیم که در گوشه سمت چپ بالای قاب پشتی قرار گرفته است. این ماژول مستطیلی شکل جایگزین ماژول دوربین دایره ای شکل نسلی فعلی این گوشی خواهد شد. در این ماژول دوربین به جای 4 سنسور، 3 سنسور دوربین تعبیه شده که سنسور اصلی آن یک دوربین 64 مگاپیکسلی است. اما دوربین فوق عریض آن به یک سنسور 13 مگاپیکسلی ارتقا یافته که در کنار سنسور Time-of-Flight قرار گرفته است.

باید اشاره کنیم که مهم ترین وظیفه این سنسور، تشخیص عمق است. این سنسور، با تابش پالس های مادون قرمز و محاسبه زمان رفت و برگشت آن ها، می توانند نقشه سه بعدی دقیقی را از محیط اطراف گوشی ایجاد نمایند. از دیگر موارد استفاده دوربین ToF می توانیم به امکان پشتیبانی از تعامل بدون لمس اشاره کنیم.

سیستم دوربین این گوشی هوشمند نوکیا با همکاری شرکت های HMD Global و ZEISS ساخته شده است، از این رو لوگوهای PureView و ZEISS ماژول دوربین درست زیر فلاش LED دوتایی قرار می گیرند. در خصوص سایر مشخصات این گوشی باید گفت که، نوکیا X21 5G مجهز به صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED است که از رفرش ریت 120 هرتزی و حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی بهره می برد. منبع تغذیه این گوشی هوشمند تازه نوکیا طبق شایعات، یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت خواهد بود. سیستم عامل اندروید 12 نیز به صورت پیش فرض روی این گوشی هوشمند نوکیا نصب شده است.

شنیده ها حاکی از آن است که این گوشی هوشمند با دو پیکربندی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه پایه این گوشی 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد و نسخه دیگر آن با 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به فروش خواهد رسید. با توجه به روندی که امروزه بیشتر سازندگان گوشی های هوشمند در پیش گرفته اند، انتظار نمی رود که این گوشی از درگاه کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی کند.

شرکت HMD Global ظاهراً از پردازنده اسنپدراگون 695 5G کوالکام به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند تازه استفاده خواهد نمود. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه پردازنده مرکزی هشت هسته ای با حدبیشتر فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی و هسته های Kryo 660 دارد. کوالکام می گوید که این تراشه، از اینترنت 5G در دو حالت mmWave و Sub-6GHz پشتیبانی می نماید. به گفته این سازنده، عملکرد رندر گرافیکی و سرعت پردازش اطلاعات در پردازنده مرکزی این تراشه، به ترتیب تا 30 و 15 درصد قدرتمندتر شده است. در صورتی که این شایعات صحت داشته باشد، پردازنده نوکیا X21 5G نسبت به تراشه اسنپدراگون 480 5G که در نوکیا X20 استفاده شده بود، ارتقای قابل توجهی خواهد داشت.

گوشی هوشمند دیگری که HMD Global روی آن کار می نماید، از سری G نوکیا است. نام رسمی این گوشی هنوز فاش نشده، اما این گوشی ممکن است با نام نوکیا G11 پلاس در اختیار کاربران قرار بگیرد. این گوشی از لحاظ طراحی بسیار شبیه به گوشی نوکیا G11 است و تفاوت خاصی نخواهد داشت. ظاهراً این گوشی هوشمند از یک نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتزی، رزولوشن Full-HD+ و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "رندرها و مشخصات گوشی های نوکیا X21 5G و نوکیا G11 پلاس فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رندرها و مشخصات گوشی های نوکیا X21 5G و نوکیا G11 پلاس فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید