سوالات آموشی پرتکرار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت پاسخ داده شد

به گزارش کتاب یار مهربان، سوالات پرتکرار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت درباره مسائل آموزشی توسط گروه آموزشی دانشگاه علم و صنعت پاسخ داده شد.

سوالات آموشی پرتکرار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت پاسخ داده شد

به گزارش گروه دانشگاه کتاب یار مهربان، با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری غیرحضوری کلاس های درس سوالات پرتکرار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت درباره مسائل آموزشی ازجمله امکان حدف ترم تحصیلی، نحوه برگزاری آزمون های دانشجویان توسط گروه آموزشی دانشگاه علم و صنعت پاسخ داده شد.

اگر درسی را مردود شویم؛ آیا نمره آن در معدل این ترم تأثیر دارد؟ چه فرقی با حذف اضطراری دارد؟

اگر درسی را مردود شوید، در سرانجام ترم به صورت حذف آیین نامه نمره آن حذف شده و در معدل محسوب نمی شود. بنابراین اگر با نمره کمی بگذرانید، مثال 10 بگیرید، درس را گذرانده اید، و در معدل می آید؛ بنابراین فرض کنید شما 6 درس گرفته اید و دو تا را حذف اضطراری کرده و دو تا را نمره کمتر از 10 بگیرید. در کارنامه ترم شما 6 درس خواهد بود که جلوی دو تا نوشته حذف اضطراری، جلوی 2 تا نوشته حذف آیین نامه و 2 درس با نمره قبولی10 یا بیشتر دارید که معدل ترم شما را خواهد ساخت.

آیا حذف ترم ممکن است؟

تمام تلاش دانشگاه این است که شما با حداقل استرس، این ترم را با موفقیت به سرانجام ببرید. در نظر داشته باشید که اگر دروس نظری هست که در دریافت و یا درک مطالب الکترونیک آن مشکل دارید، تا دو درس می توانید حذف اضطراری کنید. اگر درسی را مردود شوید، از معدل ترم و نیز معدل کل شما حذف می شود. اگر این ترم را مشروط شوید، مشروطی بی اثر خواهد بود؛ بنابراین پیشنهاد می شود در حذف ترم عجله نکنید. در هر صورت دانشجو می تواند درخواست حذف با احتساب در سنوات را از طریق دانشکده پیگیری کند. در صورتی که درخواست حذف بدون احتساب در سنوات داشته باشد، باید ادله کافی را برای کمیته منتخب دانشگاه برای تصمیمگیری ارسال کند.

آیا دروس عملی قابل حذف هستند؟

امکان حذف دروس عملی توسط دانشجو وجود ندارد مگر شرایط خاص، که باید درخواست کمیته منتخب آموزشی پر کنید. اگر امکان اجرای این دروس تا سرانجام تابستان برای همه با رعایت پروتکل های اعلامی از سوی ستاد مبارزه با کرونا مهیا نشود، به صورت ستادی برای همه دانشجویان حذف شده، و سپس برای دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی به صورت مجزا برنامهریزی می شود. دانشجویان که در شرف فارغ التحصیلی هستند اطمینان داشته باشند که دانشگاه تلاش خواهد کرد در هر صورتی مگر با منع قوانین بالادستی امکان گذراندن این دروس تا پیش از مهرماه فراهم شود تا مسئله ای از بابت ادامه تحصیل نداشته باشند.

برای تغییر رشته چه شرایطی لازم است؟

به طور کلی طبق قوانین، باید نمره قبولی رشته مورد نظر را داشته باشید و رضایت دانشکده مبدا و مقصد را جلب کنید. لیکن دانشگاه امکاناتی را فراهم کرده است. اگر معدل نمرات دروس غیرعملی و غیرعمومی بالای 16 شود، امکان تغییر رشته با رضایت دانشکده ها فراهم می شود. به عنوان مثال اگر درسی 2 واحدی باشد که 1 واحد عملی و 1 واحد نظری است، با 1 واحد در معدلگیری فوق لحاظ می شود. اگر درسی را یک بار مردود و یک بار گذرانده باشد، هر دو نمره لحاظ خواهد شد. دروس تخصصی دانشکده مبدا، همگی در معدلگیری لحاظ می شوند.

آیا امسال دانشگاه ترم تابستانه خواهد داشت؟

در صورتی که سرانجام ترم جاری و شروع ترم آینده امکان برگزاری بدهد این اتفاق خوهد افتاد و فعال برنامه ریزی بر اساس برگزاری آن است. برنامه ریزی برای دروس ریاضی عمومی 1 و 2، معادالت دیفرانسیل، ریاضیات مهندسی، آمار و احتمالات مهندسی و محاسبات عددی، فیزیک پایه 1 و 2 و نیز زبان عمومی در دست انجام است و دانشجویان همه دانشگاه ها می توانند این دروس را اخذ کنند.

میان ترم ها حضوری است یا غیرحضوری؟

تصمیم گیری بر عهده استاد درس است که در این ایام به صورت غیرحضوری و یا در صورت بازگشایی دانشگاه در اواخر ترم، در آن زمان به صورت حضوری برگزارکند و یا نمره را با تکالیف، کوییز و ... جایگزین کند.

آیا آزمون های سرانجام ترم حضوری است؟

دانشگاه تمام تلاش خود را می کند تا سرانجام ترم ها به موقع و به صورت حضوری برگزار شود. در صورتی که تغییری در زمان برگزاری آزمون ها رخ دهد. اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا می شود درسی را که گذرانده ایم در تابستان دوباره اخذ کنیم تا اگر نمره آن بیشتر شد، جایگزین نمره قبلی شود؟

بر طبق قوانین آموزشی، این موضوع ممکن نیست. به طور کلی، درسی را که گذرانده اید نمی توانید دوباره در هیچ ترمی اخذ کنید.

آیا استفاده از تسهیلات آموزشی و شهریه ای شامل دانشجویان مهمان هم می شود؟

تسهیلات آموزشی از نظر دانشگاه علم و صنعت برای دانشجویان مهمان منوط به موافقت دانشگاه مبدا است؛ در مصوبات فعلی برای دانشجویان مهمان تسهیلات شهریه ای لحاظ نشده.

غیبت در جلسات ارائه آنلاین چه جریمه ای دارد؟

طبق قانون اگر دانشجویی بیش از سه شانزدهم کلاس را غیبت کند، ممکن است از سوی استاد درس با جریمه محرومیت از امتحان سرانجامی روبرو شود. نتیجه این امر این است که نمره صفر برای درس یاد شده ثبت می شود که توسط هیچ آیین نامه و تسهیلات دیگری از بین نخواهد رفت. در صورتی که عدم حضورتان به دلایل خاصی است، خوب است استاد درس را در جریان قرار دهید تا چنین تصمیمی در مورد شما اخذ نکند.

تا چه زمانی برای حذف اضطراری فرصت داریم؟

طبق تقویم تا دوشنبه هفته پانزدهم فرصت دارید. پیشنهاد می کنیم در بازه 5-10 خرداد ماه اقدام کنید تا استاد درس فرصت تایید داشته باشد و شما نیز تصمیم قطعی در این خصوص را بگیرید و عجله نکنید. حتما از پیشخوان، بخش گردش کار، مطمئن شوید استاد درس با درخواست شما موافقت کرده است.

آیا اگر درس در این ترم حذف کنیم باید پول بدهیم؟

خیر، در سنوات مجاز دانشجو پولی پرداخت نمیکند. در ضمنً به عنوان تسهیلات بیشتر، دانشگاه مصوب کرد تخفیفاتی در اولین نیمسال شهریه پردازی دانشجو لحاظ شود؛ مجموع واحد دروسی را که دانشجو در این ترم حذف اضطراری کند تا حداکثر 2 درس نظری و دروسی را که مردود شود که توسط سامانه حذف خواهد شد در نظر بگیرید. این عدد را بر متوسط اخذ واحد دانشجویان مقطع کارشناسی تقسیم کنید، 16 واحد در اولین ترم شهریه پردازی دانشجو، معادل عدد یاد شده تخفیف خواهد گرفت. ورودی 97 و 98 دارای سنوات مجاز 8 ترم بوده که با عنایت هیات رئیسه دانشگاه، ترم نهم نیز به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

آیا اگر درسی را مردود شویم و بعدا پاس کنیم، نمره آن جایگزین می شود؟

این موضوع در آییننامه ورودی 93-96 و تنها در زمان فارغالتحصیلی وجود داشت؛ بنابراین در ترم مورد نظر در معدل باقی می ماند. با تغییراتی که در کلیه تسهیلات و مقررات آموزشی انجام شد، مقرر شد این مورد از آیین نامه ورودی 97 و مابعد حذف شود؛ بنابراین برای ورودی 98 چنین امکانی وجود ندارد. برای جلوگیری از تبعات تغییر ناگهانی در قوانین، برای ورودی 97 تا سقف شش واحد به درخواست دانشجو این موضوع همچنان در روز فارغ التحصیلی فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سوالات آموشی پرتکرار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت پاسخ داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوالات آموشی پرتکرار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت پاسخ داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید