سهمیه فوق العاده آرد برای نانوایان روستا در نظر گرفته می گردد

به گزارش کتاب یار مهربان، فرماندار قزوین گفت: در فصولی که شاهد افزایش جمعیت در روستا هستیم، سهمیه فوق العاده به نانوایی روستایی تزریق می گردد.

سهمیه فوق العاده آرد برای نانوایان روستا در نظر گرفته می گردد

عباس کاظمی فرماندار قزوین در کارگروه آرد و نان گفت: جمعیت در روستا ها در حال تغییر هستند و فصل های مختلف جمعیت افزایش پیدا می نماید، بنابراین در فصولی که شاهد افزایش جمعیت در روستا هستیم، سهمیه فوق العاده به نانوایی روستایی تزریق می گردد و کلیه اقدامات انجام شده در حوزه نانوایی ها باید منجر به رضایت مردم گردد، تغییرات باید در بطن جامعه احساس گردد.

وی اضافه نمود: سهمیه ها مسئله مهمی است، طی چند ماه گذشته گزارش نسبتا کاملی از نانوایی های سطح شهرستان قزوین تهیه شده که مقدار و توان پخت نان در هر نانوایی معین شده است، سهمیه بندی ها از این پس باید براساس آن گزارش معین گردد، اگر کسی توان پخت مطابق سهمیه را ندارد یاید سهمیه اش تغییر پیدا کند.

فرماندار قزوین اضافه نمود: اصلاح سهمیه نانوایی ها باید اتفاق بیفند، 10 سال پیش تصمیم کلی برای سهمیه ها گرفته شده است که همچنان برقرار است، در حالی که تغییراتی در سطح نانوایی ها اتفاق افتاده است برای مثال در بعضی از نانوایی ها تعداد کارگر و به طبع آن توان پخت نان کاهش پیدا نموده است بنابراین باید در سهمیه آن نیز تجدیدنظر گردد و به نانوایانی اختصاص پیدا کند که توان پخت بیشتر از سهمیه خودشان را دارند، این امر باید با نگاه کارشناسی و طبق آمار و ارقام مستند صورت بگیرد.

وی اعلام کرد: یکی از فاکتور های اساسی کارگروه آرد و نان مسئله سهمیه است، یکی از مسائلی که باید به آن توجه گردد سهمیه نانوا ها در روستا است، در حال حاضر برای هر نانوا سهمیه خاصی در نظر گرفته شده در حالی که جمعیت روستا در زمان های مختلف فرق دارد و ممکن است در شروع سال جمعیت روستا پنج برابر جمعیت روستا در زمستان باشد بنابراین سهمیه در این زمان ها باید تغییر و افزایش پیدا کند.

کاظمی گفت: جمعیت روستا ها از مراکز بهداشت احصا گردد و بر اساس آن تززیق سهمیه فوق العاده در نظر گرفته گردد برای مثال در تابستان که فصل برداشت محصول است سهمیه روستا های دارای محصول افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به دستگاه های دولتی و نظامی که سهمیه آرد دریافت می نمایند، اضافه نمود: هرکسی که سهمیه می گیرد باید تابع قانون باشد، در حال حاضر بعضی نهاد ها مثل پادگان ها دارای سهمیه آرد هستند قرار نیست ما شکاف طبقاتی ایجاد کنیم بنابراین اداره غله طی مکاتبه با نهاد های دولتی و نظامی دارای واحد نانوایی باید ضرب العجل یک هفته ای مشخص کند که طی آن تکلیف شرایط نانوایی و دریافت مجوز دستگاه کارت خوان در قالب حقوقی صورت بگیرد.

فرماندار قزوین تاکید نمود: به همین دلیل نانوایی مستقر در سازمان جهاد کشاورزی باید خدمات خود را به صورت عمومی ارائه دهد و مردم می توانند از این پس از این نانوایی نان تهیه نمایند دیگر ارائه نان در این نانوایی مختص کارکنان جهاد کشاورزی نخواهد بود.

وی اعلام کرد: آنالیز تخلف نانوایان مسئله بسیار مهمی است که ما به آن تاکید داریم، گزارش هایی ارسال شده که بعضی از نانوایی های متخلف به تعزیرات معرفی نمی شوند، البته این گزارش ها در حال آنالیز و هنوز به اثبات نرسیده است، اما هر کارمندی که مسئولیت این کار را برعهده دارد باید بداند که بخش نظارتی مهمترین بخش است.

کاظمی اضافه نمود: بازرس نباید به صورت سلیقه ای افراد را معرفی یا از معرفی بعضی متخلفان خودداری کند، اگر این امر ثابت گردد برخورد جدی صورت می گیرد؛ سالم سازی فضای اداری برای ما اهمیت زیادی دارد، اگر کارمندی چشم پوشی و قانون گریزی کند باید بداند که برخورد جدی در انتظارش است.

فرماندار قزوین گفت: اگر مصداقی در این خصوص وجود دارد به ما معرفی کنید برخورد با تخلفات درون سیستمی به صورت جدی پیگیری می گردد و اگر کارمند دچار تخلف شده و سلیقه ای اعمال نظر نموده باشد به صورت شهره عام و خاص با آن برخورد و معرفق می گردد.

کتاب یار مهربان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سهمیه فوق العاده آرد برای نانوایان روستا در نظر گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه فوق العاده آرد برای نانوایان روستا در نظر گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید