معرفی بهترین جاذبه های هند در فصل بهار

به گزارش کتاب یار مهربان، جاذبه های هند در بهار

با آغاز فصل بهار و انتها یافتن زمستان، در تمام کشور هند، جاذبه های بسیاری رخ می نماید. مکان ها و جاذبه هایی که به راحتی می توانید به دیدن آن ها بروید. جشن ها و فستیوال هایی که می توانید در آن ها شرکت کنید.؛ جشن هایی مانند جشن هولی که در این ماه افتتاح می گردد و با رنگ ها، شیرینی ها و آب بازی ها معروف است. با این وجود، اگر چه جشن هولی را در اکثر مناطق هند خواهید دید اما جاذبه های این کشور عجایب، همیشه آنچنان بسیار است که هر گردشگری را به خود جذب می نماید. مجله خبرنگاران در میان کشورهای مناسب برای سفر به جاذبه های هند در بهار پرداخته و شما را با مقصدهایی که با آن ها آشنایی ندارید، آشنا می نماید.

معرفی بهترین جاذبه های هند در فصل بهار

راهنمای سفر به هند در فصل بهار

برای سفر به این کشور، جاذبه هایی را به شما، معرفی می کنیم که در فصل شلوغ و پر گردشگر هند چندان شلوغ نباشد و بتوانید همچنان از جاذبه های طبیعت و محیط لذت ببرید. خوشبختانه فصل بهار یکی از بهترین زمان ها برای سفر به هند و شرکت در تور هند است. چرا که فصل های سیزن زمستانی تمام شده و فصل های سیزن تابستان هنوز شروع نشده است. قیمت ها پایین می آید، تخفیف بسیار می توانید بگیرید و جمعیت کمتر به همراه فضای بیشتر خواهید داشت.

بندر بلیر | Port Blair

حتما تاکنون نام جزایر آندمان و نیکوبار را شنیده اید. بندر بلیر پایتخت و مرکز این دو جزیره زیبا و توریستی است که کلکسیون جذاب و بی نظیری از جاذبه های طبیعت گردی و جزیره گردی را در هند برایتان فراهم می نماید. قطعا جای جزیره و تفریحات ساحلی در میان جاذبه های هند در بهار نباید خالی باشد. در فصل بهار، این بندر هنوز وارد گرمای داغ تابستان نشده و دمایی در حدود 20 درجه سانتر گراد را تجربه می نماید. آسمان صاف و آبی است و خبری از باران های موسمی نیست. بنابراین به راحتی می توانید در فصل بهار به این شهر بندری با جاذبه های دیدنی هند آن، سفر کنید.

چه کارهایی را در شهر بلیر می توان انجام داد

هنگامی که به بندر بلیر رسیدید، ابتدا باید از زندان آن با نام سلولار جیل (Cellular Jail) دیدن کنید. زندانی که در آن، آزادی طلبان و مبارزه جویان آزادی هندی توسط نیروهای انگلیسی موزد آزار و اذیت و شکنجه قرار می گرفتند. دیگر جاذبه های گردشگری بلیر در فصل بهار شامل موزه دریایی سامودریکا (Samudrika Marine Museum)، موزه محلی بسیار دیدنی ای برای گیاهان و جانوران دریایی که در این منطقه زندگی می نمایند هستند.

صبر کنید. هنوز تمام نشده است! برای دیدن پرندگان عجیب و غریب هندی به چیریا تاپو (Chiriya Tapu) بروید و در نهایت این مکان را برای تماشای نمایش نور و صدا در Kala Pani (تجربه ای جادوئی در خصوص مبارزه آزادی خواستار هندی) ترک کنید. این مکان ها، تنها جاذبه های هند در بهار نیستند!

شما همچنین می توانید سفر به جزیره روس (Ross Island) را برای جذابیت استعماری اش یا رفتن به تنها آتشفشان فعال جنوب آسیا، واقع در جزیره بارن (Barren Island) را تجربه کنید. همچنین جزیره نیل (Neil Island) و هاولوک (Havelock) برای گشت و گذار در جزیره و برخی از سواحل شگفت انگیز مکانی فوق العاده جذاب است.

نحوه دسترسی به بندر بلیر

شما چه هوایی و چه به وسیله دریا می توانید خود را به بلیر برسانید. از شهرهایی مانند چنای، کلکته، دهلی و بمبئی برای این شهر پرواز وجود دارد. اگر از چنای با قایق بروید. سفر دریایی و کروز شما 60 ساعت طول خواهد کشید. کشتی های کروزی که از بمبئی برای دیدن جاذبه های هند در بهار راهی بندر بلیر می شوند، 56 ساعت طول می کشند تا به مقصد برسند. چرا که این تورها، جاذبه های بسیاری را در میانه راه به مسافران و گردشگران نشان می دهند.

شهر له از جاذبه های هند در بهار | Leh

می خواهیم شهری بسیار متفاوت را در هند به شما معرفی کنیم. شهری که کمتر گردشگری نام آن را شنیده و به آن سفر نموده است اما یکی از بهترین مقصدهای بهاری در هند است. شهر له، شهری بیابانی و سفید رنگ با تپه های ناهموار و آسمان های آبی روشن، آب و هوایی سرد به خاطر یخچال های طبیعی در فصل زمستان و خنک در تابستان است. این شهر بخشی از لاداخ (Ladakh) در جامو و کشمیر است و باعث می گردد که یک مقصد توریستی مطرح برای راهپیمایی، صومعه ها و دریاچه ها باشد. در ماه اول بهار یعنی فروردین، دمای هوا بین 15 تا 30 درجه سانتی گراد تغییر می نماید اما بسیار دل انگیز است. چرا که برف ها تازه آب شده اند و هوای بهاری شما را سرحال می آورد. نرخ ها هم کاهش می یابد، بنابراین بودجه سفر بسیار کمتری در این فصل از سال خرج خواهید نمود.

چه کارهایی را در شهر له می توان انجام داد:

اگر در میان جاذبه های هند در بهار به دنبال شهری زیبا با لبه های ناهموار و کوه های خشن هستید، به سمت شهر له حرکت کنید. شهری که جاذبه های آن در میان صومعه ها و دریاچه هایی مسخ شده پنهان شده است. کاخ له، خانه ای که پیش از این متعلق به خاندان سلطنتی لاداخی بوده است. پس از آن برای دیدن صومعه لامابورو (Lamayuru Monastery) حر کت کنید. در میانه راه برای دیدن تپه هایی با خاصیت آهنربایی (the Magnetic Hill) توقف کنید.

برای دیدن خاصیت مغناطیسی این کوه، ماشین خود را خاموش کنید تا ببینید که ماشین خود به خود به سمت کوه کشیده می گردد.

مکان های دیگر عبارتند از صومعه آلچی (the Alchi Monastery)، مکان تلاقی دور رودخانه ایندو و زانسکار و دریاچه پانگونگ تسو (the Pangong Tso lake). شما همچنین به بلندترین و مرتفع ترین جاده موتور رو دنیا نزدیک هستید. جاده ای که آن را می توان جزو جاذبه های هند در بهار دانست. برای عبور از گذرگاه خاردونگلا (Khardungla Pass) و حرکت به سمت دره نوبرا (Nubra Valley) را در برنامه سفر هند خود قرار دهید. یادتان نرود که در میانه راه به دیدن صومعه همیس (Hemis Monastery) هم بروید و از منظره وسیع و زیبای آن عکس پانوراما بگیرید. فستیوال جذاب و دیدنی هولی هم در سرتاسر مناطق شهر له برگزار می گردد و به شما اجازه حضور در میان جشنواره های هند را می دهد.

نحوه دسترسی به شهر له

فرودگاه کوشوک باکولا ریمپوچه (Kushok Bakula Rimpochee Airport) در شهر له می تواند مقصد پرواز شما از هر نقطه و شهرهای هند باشد. تقریبا از تمام شهرهای هند می توانید برای این فرودگاه پرواز بگیرید. شما همچنین می توانید راه جسورانه تری انتخاب کنید و یک ماشین یا دوچرخه کرایه نموده و به سمت جاده های خاکی بروید. دوچرخه سواران عموما مسیرهای سریناگار (Srinagar) با فاصله 418 کیلومتر یا مانالی با 472 کیلومتر را ترجیح می دهند. دسترسی به این مکان با راه آهن و قطار سخت است. چرا که ایستگاه نزدیکی به این مکان وجود ندارد. نزدیک ترین ایستگاه به این مکان 700 کیلومتر است.

کشمیر | Kashmir

در خصوص زیبایی های شهر کشمیر برای شما از امپراطور معروف هند، دنیاگیر جمله ای را می گوییم: امپراطور دنیاگیر، زمانی که کشمیر را دید این بیت شعر را گفت:

گر بر روی زمین است همین است و همین است و همین است و …

اگر در میان جاذبه های هند در بهار به دنبال بهشت می شد، اینجاست. حتی کشمیر را برخی از گردشگران و توریست ها بهشت زمین می دانند. این احساس را تنها در شعر دنیاگیر پیدا نمی کنید، بلکه حقیقت زیبایی ها را در کشمیر خواهید یافت. با دره های تماشایی، مراتع سبز، کوه های برفی و درختان چنار، هر گردشگری را به سمت خود جذب می نماید.

فصل بهار آب و هوایی دلنشین در این شهر انتظارتان را می کشد. چرا که در انتها زمستان با ذوب برف هوا مناسب و عالی است. همچنین درختان گلابی نرسیده به فصل تابستان سرسبز می شوند. دمای هوا دامنه ای از 12 تا 30 درجه سانتیگراد را دارد. اگر به دنبال جاذبه های هند در بهار هستید، این زمان تخفیف های بزرگ و موقعیت های خرید عالی شروع می گردد. ضمناً تعداد گردشگران هم کاهش می یابد.

چه کارهایی را در شهر کشمیر می توان انجام داد

کشمیر را می توان بخش کوچکی از بهشت بر روی زمین دانست. دره ها، جاده ها، دریاچه ها و قایق هایی است که به اندازه جاذبه های گردشگری آن زیبا هستند. قایقرانی در دریاچه دال را حتما انجام دهید.یک قایق تفریحی برای شب رزرو کنید و ستاره های شب را بر روی دریاچه به تماشا بنشینید. از بنای حضرتبال درگاه و شانکراچاریا دیدن کنید، به باغ های لاله سفر کنید تا در آن، گل های لاله را در حال باز شدن و شکوفا شدن ببینید.

همچنین پری محل (Pari Mahal)، باغ های مغولی و شالیمار باغ در سریناگار در نزدیکی شما قرار دارند. شهرهای دیگر در کشمیر که ارزش دیدن دارند، سونمارگ (Sonmarg) یا چمنزارهای طلایی، گلمارگ (Gulmarg) برای ورزش های کوهستانی، پاهالگام (Pahalgam) و آنانتناگ (Anantnag) هستند. کشمیر را با طعم چای مخصوصش، نان های محلی اش یا گیاهان و درمان های کوهی اش می شناسند.

برای خرید شال های پشمی، کسار، کیک های پخته شده محلی و کیک های شیری حتما راهی بازارهای کشمیر شوید.

نحوه دسترسی به شهر کشمیر

فرودگاه شیخ المؤمنین در سریناگار، فرودگاه اصلی داخلی دره کشمیر است و پروازهایی را از تمام شهرهای هند مانند بمبئی، دهلی، بنگلور، آمریتسار و غیره دریافت می نماید. این بهترین راه برای رسیدن به سریناگار است و پس از آن شما می توانید اتوبوس یا ماشین کرایه کنید و خود را به دیگر شهرها برسانید. پرواز بهترین گزینه برای دسترسی به جاذبه های هند در بهار مخصوصا در کشمیر است.

منبع: tripcrafters.com

منبع: الی گشت

به "معرفی بهترین جاذبه های هند در فصل بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین جاذبه های هند در فصل بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید