راه اندازی آژانس تانکرهای تخلیه فاضلاب و لجن کش در نهاوند

به گزارش کتاب یار مهربان، خبرنگاران/همدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از راه اندازی آژانس مدیریت و ساماندهی تانکرهای تخلیه فاضلاب و لجن کش در نهاوند اطلاع داد.

راه اندازی آژانس تانکرهای تخلیه فاضلاب و لجن کش در نهاوند

مهرداد سلگی ضمن اشاره به آلودگی زیست محیطی تانکرهای فاضلاب بر و ماشین های لجن کش عنوان کرد: این لجن ها آلودگی زیادی دارند و حاوی فلزات سنگین، آلودگی های میکروبی، مواد آلی، به جامانده مواد شیمیایی، نیترات، فسفات و چربی هستند.

به گزارش کتاب یار مهربان و به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست نهاوند، وی ادامه داد: تخلیه این نوع لجن که به آن فاضلاب سپتاژی یا سپتاژ گفته می گردد، سبب آلودگی محیط زیست، تخریب منابع آب و خاک و تهدید حیات موجودات زنده می گردد ضمناً برای بهداشت عمومی و سلامت مخاطرات جدی ایجاد می نماید.

سلگی با بیان اینکه در شهرستان نهاوند تعدادی تانکر فاضلاب بر یا ماشین لجن کش در حال فعالیت هستند که هیچ نظارتی بر حمل و تخلیه فاضلاب ها توسط این تانکرها نمی گردد، اضافه نمود: بر همین اساس برای مدیریت و ساماندهی ماشین های حمل لجن و مسئولیت پذیری مالکان و رانندگان آنها و حساسیت های محیطی با بخش خصوصی صحبت شد که پیرو آن، افرادی برای مدیریت این کار اعلام آمادگی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: درخواست افراد طی مکاتبه ای به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان برای دریافت مجوز ارسال شد که این اقدام در مرحله صدور پروانه مدیریت حمل پساب شهرستان خواهد بود و در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

سلگی در ادامه گفت: صبح روز آدینه یکم اسفندماه به اتفاق کارشناسان اداره حفاظت زیست در دو عملیات جداگانه و تلفن مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز در منطقه تازناب و عملیات گشت و کنترل برای جلوگیری از تخلفات شکار در آن منطقه، یک قبضه سلاح شکاری دو شکارچی متخلف توقیف شد.

وی یادآور شد: یک قبضه سلاح تک لول فاقد مدارک به همراه تعدادی فشنگ چارپاره دو شکارچی متخلف که با توجه به بارش برف در ارتفاعات کوه های منطقه تازناب اقدام به رَدزنی حیات وحش برای شکار غیرمجاز نموده بودند، توسط رئیس و کارشناسان این اداره توقیف شد و نامبردگان برای ارائه مدارک و پاسخ به اداره دعوت شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راه اندازی آژانس تانکرهای تخلیه فاضلاب و لجن کش در نهاوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی آژانس تانکرهای تخلیه فاضلاب و لجن کش در نهاوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید