خبرنگاران 22 گروه از بایدن خواستند که انصارالله را از فهرست تروریستی خارج کند

به گزارش کتاب یار مهربان، تهران- خبرنگاران- 22 گروه امدادی مستقر در یمن از جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا خواستند تا انصارالله یمن را از فهرست تروریستی خارج کند زیرا این امر می تواند جان میلیون ها انسان را در معرض خطر قرار دهد.

خبرنگاران 22 گروه از بایدن خواستند که انصارالله را از فهرست تروریستی خارج کند

به گزارش بامداد دوشنبه کتاب یار مهربان از خبرگزاری فرانسه، گروه های امدادی از جمله گروه های (Mercy Corps, Oxfam and Save the Children) در بیانیه ای بیان کردند که قرارگرفتن نام انصارالله در لیست تروریستی درست در زمانی صورت می گیرد که قحطی تهدید واقعی برای کشوری است که به دنبال شش سال درگیری ویران شده و باید فورا این تصمیم لغو گردد.

به رغم انتقاد شدید کارشناسان، سازمان ملل و گروه های امدادی تصمیم دولت ترامپ علیه نیروهای انصارالله یک روز قبل از روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید عملی شد.

در بیانیه گروه های امدادی آمده است که هرگونه خلل در انجام عملیات یاری و واردات تجاری مواد غذایی، سوخت ، دارو و سایر کالاهای اساسی، جان میلیونها انسان را در معرض خطر قرار می دهد.

با بالاگرفتن انتقادها نسبت به اقدام دولت ترامپ علیه نیروهای انصارالله یمن، وزارت خارجه آمریکا دولت بایدن روز شنبه بیان کرد که بازنگری در اقدام دولت سابق این کشور برای قرار دادن جنبش انصارالله یمن در فهرست تروریستی را شروع نموده است.

یک سخنگوی این وزارتخانه گفت که دولت جدید آمریکا میخواهد هر چه زودتر این بازنگری را به نتیجه رسانده و درباره آن تصمیم گیری کند.

آنتونی بلینکن گزینه جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا برای راهنمایی وزارت خارجه نیز هفته گذشته بیان کرد که واشنگتن در این تصمیم بازنگری خواهد نمود.

جیک سالیوان نامزد مشاور امنیت ملی در دولت بایدن نیز مخالفت خود را با تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برای تروریستی خواندن انصارالله یمن بیان کرد و گفت که این اقدام فقط رنج بیشتری بر مردم این کشور تحمیل می نماید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 22 گروه از بایدن خواستند که انصارالله را از فهرست تروریستی خارج کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 22 گروه از بایدن خواستند که انصارالله را از فهرست تروریستی خارج کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید