خبرنگاران قطار 2 طبقه همدان - تهران راه اندازی می گردد

به گزارش کتاب یار مهربان، همدان - خبرنگاران - مدیرکل راه آهن غرب کشور گفت: مراحل آزمایش حرکت قطار 2 طبقه در جهت همدان - تهران در چند روز آینده انجام و به زودی در این جهت حرکت قطار به صورت رفت و برگشت راه اندازی می گردد.

خبرنگاران قطار 2 طبقه همدان - تهران راه اندازی می گردد

سید سعید ابراهیم نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار کتاب یار مهربان اضافه کرد: کارشناسان فنی راه آهن ایران در چند روز آینده با آنالیز دقیق خط آهن راستا همدان - تهران، آزمایش های فنی برای حرکت قطار 2 طبقه بر روی این ریل را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه پس از خاتمه مراحل آزمایشی، بلیت فروشی قطار 2 سویه همدان - تهران شروع می گردد بیان نمود: واگن های این راستا توسط شرکت حمل و نقل ریلی رجا تامین می گردد.

ابراهیم نژاد با اشاره به خروج قطار همدان - مشهد از ریل گفت: با گذشت یک هفته از این حادثه، مسائل به وجود آمده در این راستا رفع و قطار همدان - مشهد دوباره برقرار شد.

مدیرکل راه آهن غرب کشور اضافه کرد: در حال حاضر قطار راستا 2 سویه همدان - مشهد هر روز، توسط شرکت های حمل و نقل ریلی بن ریل و رجا انجام می گردد.

وی گفت: این قطارها با ظرفیت 250 نفر، دارای واگن هایی با کوپه های چهار تخته هستند.

قطار مسافربری راستا همدان - مشهد شامگاه شنبه سوم خرداد در 10 کیلومتری حوالی شهر پرند، در محل پل جدایش، در خط آهن جنوب، از ریل خارج شد.

این قطار با ظرفیت 320 نفر، 45 مسافر داشت که هیچکدام کشته یا زخمی نشدند.

حرکت قطار راستا 2 سویه همدان - مشهد که از اسفند سال گذشته به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس جدید کرونا لغو شده بود، قرار بود از شنبه سوم خرداد از سر گرفته گردد.

استان همدان با داشتن 2 خط آهن مجزا به عنوان شاه راه ریلی غرب کشور به حساب می آید.

طرح ساخت راه آهن همدان - تهران در سفر پر خیر و برکت رهبرمعظم انقلاب در سال 83 به همدان مصوب شد.

نخستین قطار راستا همدان - مشهد نیز تیر ماه سال 1396 با حضور حدود 150 تن از خانواده های شهدا، ایثارگران و اصحاب رسانه استان همدان راهی مشهد مقدس شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران قطار 2 طبقه همدان - تهران راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قطار 2 طبقه همدان - تهران راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید