خبرنگاران اردوغان و مرکل تلفنی درباره سوریه و لیبی گفت وگو کردند

به گزارش کتاب یار مهربان، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری ترکیه و صدراعظم آلمان بامداد چهارشنبه در گفت وگویی تلفنی پیرامون مسایل سوریه و لیبی گفتگو کردند.

خبرنگاران اردوغان و مرکل تلفنی درباره سوریه و لیبی گفت وگو کردند

به گزارش بامداد خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان و آنگلا مرکل در این تماسی تلفنی درباره تحولات سوریه و لیبی و مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت وگو کردند.

براساس اعلام دفتر مدیریت ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، دو طرف افزون بر موضوعات فوق، درباره روابط دوجانبه، اقتصاد و به صورت ویژه پیرامون گردشگری نیز به گفتگو پرداختند.

گفت وگوی سران ترکیه و آلمان پس از آن صورت می گیرد که مجلس مصر روز سه شنبه با ارایه مجوز استقرار نیروهای مسلح مصر در قالب مأموریت های رزمی در خارج از کشور، رسما با مداخله نظامی قاهره در لیبی موافقت کرد.

مصوبه مجلس مصر پس از اظهارات عبد الفتاح السیسی رییس جمهوری این کشور مبنی بر معین خطوط قرمز در لیبی و احتمال مداخله نظامی مصر در منازعات لیبی انجام شد.

اردوغان با انتقاد شدید از مواضع مصر و امارات در پشتیبانی نظامی از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر، در واکنش به احتمال مداخله نظامی مصر در لیبی، گفته بود: ترکیه در کنار دولت وفاق ملی که مورد تأیید جامعه بین الملل است باقی می ماند.

پس از سرنگونی معمر قذافی در لیبی در سال 2011 ، این کشور عملاً به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی به مرکزیت طرابلس، دولت موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سرکار آمد که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی این کشور، خلیفه حفتر یک ژنرال بازنشسته، کنترل این منطقه را در دست دارد.

عربستان سعودی، روسیه ، مصر، امارات، فرانسه و یونان از ژنرال حفتر حمایت می نمایند و ترکیه، قطر و ایتالیا نیز دولت فایز السراج را مورد پشتیبانی خود قرار داده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اردوغان و مرکل تلفنی درباره سوریه و لیبی گفت وگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اردوغان و مرکل تلفنی درباره سوریه و لیبی گفت وگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید