حیوانات بزرگ الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی

به گزارش کتاب یار مهربان، آناکونداها، این موجودات مرموز همواره مورد توجه انسان ها قرار داشته اند تا جایی که فیلم های بسیاری از حملات این خزندگان ساخته شده که البته هواداران خاص خود را نیز دارند.

حیوانات بزرگ الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی

به گزاش کتاب یار مهربان، در خصوص شگفت انگیز بودن این موجودات همین بس که داستان ها و افسانه های زیادی در خصوصشان سینه به سینه نقل شده که در برخی از آنها از آناکونداهای غول پیکر چند صد کیلویی هم حرف زده شده است. داستان هایی که حتی شنیدنشان هم مو به تن آدم راست می نماید. از افسانه ها که بگذریم، در واقعیت هم اتفاق هایی رخ می دهد که دست کمی از داستان های کهن ندارند. دیده شدن آناکوندای صد کیلویی و تمساح بزرگ الجثه ای که افراد بسیاری را به کام مرگ کشانده اند.

آناکوندای 300 کیلویی

کارگران راه سازی مثل همواره در ماه آگوست 2010 در جاده جنگلی خارج از شهر گوپینگ در استان جیانگزی چین مشغول به کار شدند تا مسیر مشخصی را از هر چه درخت و گل و گیاه است، پاک نمایند تا بتوانند آنجا را جاده بکشند. غافل از اینکه تا لحظاتی دیگر با صحنه ای وحشتناک و باورنکردنی روبه رو خواهند شد.

هیچ کس باورش نمی شد که در این جاده جنگلی چنین مار غول پیکری پیدا گردد و برای همین خیلی ها با آن عکس یادگاری گرفتند

چنگک های بلدوزرها یکی پس از دیگری در خاک فرو می رفتند و حجم زیادی از زمین را می نمایدند. یکی از راننده ها برای سومین بار بود که چنگک را در خاک فرو برد، تمام خاک های برداشته شده خونی بود و چنگک بعدی چشم انداز ای باورنکردنی را پیش روی کارگران قرار داد. جسد آناکوندایی بزرگ الجثه در حالی که روی چنگک آویزان بود همه را به وحشت انداخت. اگرچه این حیوان مرده دیگر هیچ خطری نداشت اما بسیاری از کارگران پا به فرار گذاشتند.

راننده با تماشا این چشم انداز، دچار چنان شوک سنگینی شد که تا قبل از رسیدن به بیمارستان، دچار حمله قلبی شد.

بیشتر کارگرانی که مشغول کار بودند با تماشا مار پا به فرار گذاشتند و تنها چند نفری دوباره به محل بازگشتند تا از نزدیک آناکوندای غول پیکر را مشاهده نمایند

به گفته کارگرانی که از نزدیک شاهد ماجرا بودند این آناکوندای بزرگ الجثه نزدیک به 300 کیلوگرم وزن و قد و قواره بلندی داشت. به گفته کارگران، هنگام کار آنها با مارهای دیگری ازجمله بوآ نیز برخورد نموده و حتی یک آناکوندای دیگر هم دیده شده بود که احتمالا به علت سر و صدای زیاد ماشین های راه سازی فرار نموده بود اما هیچکدام از آنها به این بزرگی نبودند. این خبر داغ نخستین بار در سایت خبری پیپلز دیلی که یکی از خبرگزاری های معتبر چین است نهاده شد.

بعداز اینکه آناکوندای مرده از خاک بیرون آورد محلی ها آن را داخل جعبه چوبی قرار دادند تا مسئولان یکی از باغ وحش های چینی آن را برای نگهداری در موزه ببرند

کروکودیل آدمخوار

مدتی بود که تعدادی از بومیان شمال زیمبابوه ناپدید شده بودند و هیچ خبری از آنها نبود تا اینکه محلی ها به مسوولان پارک ملی این منطقه این خبر را رساندند و ادعا کردند که کروکودیل غول پیکری را دیده اند و مطمئنا همین کروکودیل راز ناپدید شدن بومی ها را در دل دارد. به این ترتیب استیو کارل به همراه مسوولان پارک جنگلی راهی محل موردنظر شد. استیو یک شکارچی آماتور بود اما خیلی خوب می دانست که کروکودیل های آدمخوار رفتار متفاوتی با دیگر کروکودیل ها دارند و بسیار وحشی تر از آنها هستند.

تمساح آدمخواری که در شمال زیمبابوه زندگی می کرد بسیاری از بومیان را خورده بود تا بالاخره خودش شکار شد

شکارچی به همراه چند نفر دیگر به منطقه ای که مردم نشانی آن را داده بودند و می گفتند کروکودیل را آنجا دیده اند؛ رفت. حدس اهالی روستا درست بود.حیوانی بزرگ الجثه در کنار برکه نزدیک روستا هیکل درشت و سنگین خود را پهن نموده بود و حمام آفتاب می گرفت. استیو از دور اسلحه اش را به سمت حیوان نشانه رفت و بدون اینکه فرصت کوچکترین حرکتی به او بدهد، آغاز به شلیک کرد. اولین گلوله کارساز نبود. استیو پشت سر هم شلیک می کرد و هنوز جانور جان در بدن داشت.

بیست و پنجمین گلوله که شلیک شد، کروکودیل هیچ حرکتی نمی کرد و دیگر مرده بود. با کشته شدن کروکودیل مردم زیادی برای تماشا او جمع شده بودند. ازدحام آن قدر زیاد بود که مأموران پارک فقط طول کروکودیل را که به پنج متر می رسید، توانستند مقدار گیری نمایند. جالب اینجاست که بومی ها در کنار این کروکودیل بزرگ عکس یادگاری هم گرفتند.

منبع: همشهری آنلاین

به "حیوانات بزرگ الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیوانات بزرگ الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید