جای عینک روی بینی را چگونه از بین ببریم؟

به گزارش کتاب یار مهربان، تهران (پانا) - جای عینک روی بینی یکی از مسائل افرادی است که بیش از حد از عینک استفاده می نمایند. اما با بعضی از درمان های خانگی می توان اثر عینک را از روی بینی محو کرد. اگر به طور منظم از عینک استفاده می کنید، در معرض خطر ایجاد لک بر روی بینی و زیر چشم خود هستید.

جای عینک روی بینی را چگونه از بین ببریم؟

ممکن است یک عینک کاملاً زیبا را برای تکمیل ظاهر خود پیدا نموده باشید، اما اگر به هر نحوی باعث ناراحتی گردد، ممکن است استفاده ازآن کمی برایتان آزار دهنده و خسته کننده گردد.

اولین قدم این است که با یک چشم پزشک با تجربه مشورت کنید تا بتواند صورت شما را ارزیابی کند. بزرگترین علت درد یا ناراحتی در بینی، تناسب نادرست عینک بر روی بینی شما است. انواعی از دردها وجود دارند که ممکن است هنگام استفاده از عینکی که مناسب شما نیست ایجاد شوند، از جمله:

درد پل بینی: این درد زمانی اتفاق می افتد که عینک شما به درستی روی پل شما قرار نگیرد. اگر عینک شما خیلی سنگین باشد، ممکن است این درد بروز پیدا کند.

درد پشت گوش: این درد زمانی اتفاق می افتد که عینک شما برای سر شما خیلی کوچک باشد. برای حل این مشکل بهتر است فوراً به اپتومتریست خود مراجعه کنید.

سردرد به علت فشار چشم: این حالت در اغلب موارد دیده می گردد و اگر عینک شما به درستی طبق نسخه ساخته نشده باشد، اتفاق می افتد. باید فوراً معاینه چشم انجام دهید تا شرایط بینایی شما آنالیز گردد.

روش های طبیعی برای از بین بردن لکه های عینک روی بینی

استفاده از عینک می تواند آثاری را روی بینی شما بگذارد و باعث گردد که چشمان شما گود رفته به نظر برسند. با این حال، با پیروی از چند درمان خانگی ساده، می توانید از شر این مسائل خلاص شوید. در این مقاله 10 روش طبیعی برای از بین بردن لک های عینک روی بینی مورد بحث قرار می گیرد. می توانید هر کدام یا ترکیبی از این درمان ها را امتحان کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به علت خواص آرایشی خود در صنعت زیبایی بسیار محبوب است. خاصیت ترمیم زخم و روشن کنندگی پوست دارد. این خواص می تواند به روشن شدن و محو شدن آثار عینک یاری کند. یک برگ آلوئه ورا را ببرید و ژل آن را استخراج کنید. این ژل را روی لکه های عینک خود بمالید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه خشک گردد یا یک شب بماند. ژل را بشویید و در صورت احتیاج از یک مرطوب کننده بهره ببرید. حداقل 1-2 بار در روز این کار را انجام دهید.

سیب زمینی

آب سیب زمینی می تواند به از بین بردن سلول های مرده روی سطح یاری کند و در نتیجه درخشندگی جوانی ایجاد کند. آنزیم های موجود در آن به تغذیه پوست یاری می نماید. این خواص می تواند به روشن شدن ردهای عینکی روی بینی شما یاری کند.

یک سیب زمینی را رنده کنید. آب سیب زمینی رنده شده را بگیرید و روی لکه های عینک روی بینی بمالید. اجازه دهید 10-15 دقیقه خشک گردد. آن را با آب بشویید. می توانید آب سیب زمینی را 1 تا 2 بار در روز روی بینی خود بمالید.

خیار

خیار در آرامش و تسکین پوست بسیار موثر است و در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به وفور استفاده می گردد. می تواند به درمان چین و چروک و آفتاب سوختگی و روشن شدن پوست یاری کند. این خاصیت می تواند به پاک کردن آثار عینک یاری کند. برش های خیار را روی بینی خود بمالید. آنها را به آرامی به صورت دایره ای مالش دهید. بعد از چند دقیقه صورت خود را بشویید. می توانید 1 تا 2 بار در روز برش های خیار را روی بینی خود بمالید.

آب لیمو

آب لیمو حاوی ویتامین C است. ویتامین C دارای خواص روشن کنندگی پوست است که می تواند به محو شدن لکه ها یاری کند. بعلاوه می تواند به روشن شدن پوست در ناحیه آسیب دیده یاری کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جای عینک روی بینی را چگونه از بین ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای عینک روی بینی را چگونه از بین ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید