اسپلیت، شهر تاریخی و ساحلی کرواسی

به گزارش کتاب یار مهربان، شهر اسپلیت در کرواسی

اسپلیت (Split) با 200 هزار نفر، دومین شهر بزرگ کرواسی و بزرگ ترین شهر ساحل دریای آدریاتیک است. اسپلیت با بناهای رومی و مدرن، رستوران های ارزان و خوشمزه و سواحل خیال انگیزش دل بسیاری از گردشگران را برده است. در این شهر بقایای رومی و موزه هایی فوق العاده را در کنار کافه ها و فروشگاه های مد روز می بینید. اما چیزی که اینجا را مجذوب کننده می کند فقط نزدیکی سواحل شنی به غارهای صخره ای جزایر اطراف نیست بلکه مشرف بودن به کوه ها و دریای آبی آدریاتیک است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا شهر اسپلیت را بیشتر بشناسید.

اسپلیت، شهر تاریخی و ساحلی کرواسی

ایرلاین های اروپایی زیادی برای سفر به اسپلیت تخفیف می گذارند برای همین اینجا آخر هفته ها پر از گردشگرانی می گردد که برای چشیدن طعم غذاهای مدیترانه ای و گالری ها، خودشان را به این شهر می رسانند. تفریحات و جاذبه های زیادی انتظارتان را می کشد مطمئنا شهری ساحلی با آب و هوای خوب و عالی می تواند سفری خاطره انگیز و تعطیلاتی رویایی و متفاوت را برایتان بسازد.

در اسپلیت چه تفریحاتی انجام دهید؟

صخره نوردی: اینجا بیشتر از 400 جهت صخره نوردی سخت و آسان دارد که در هر سنی و با هر مهارتی می توانید ماجراجویی صخره نوردی را تجربه کنید. تپه مرجان دقیقا در وسط شهر قرار گرفته و با صخره های سنگ آهکی زیبا و چشم اندازهای خیره کننده از جزایر اطراف یکی از بهترین جاها برای صخره نوردی است.

موج سواری: سواحل زیادی در این شهر هست که می توانید در میان موج های آن شور و هیجان موج سواری را امتحان کنید.

کایاک سواری و غواصی: می توانید شهر اسپلیت را از روی آب های دریا بگردید و از چشم اندازهای نفسگیر جزایر و کوه های اطراف اسپلیت لذت برید. سواحل کوچک و گنجینه های تاریخی پنهان که بعضی از آن ها به قرن 13 برمی گردد روزی فراموش نشدنی را برایتان می سازد. می توانید کایاک سواری را با شنا و غواصی همراه کنید و روزتان را هیجان انگیزتر کنید.

کوهنوردی: اگر دنبال جایی آرام هستید تا از جمعیت شهر دور باشید به کوهنوردی بروید و در میان طبیعت بکر، چشم انداز ها خیره کننده و هوای تازه کوهستان احساسی آرامش بخش داشته باشید.

در اسپلیت از کجا دیدن کنید؟

قصر دیوکلتیان (Deocletian Palace): مرکز تاریخی اسپلیت در اطراف بقایای قصر رومی ساخته شده است. این قصر در قرن 4 برای امپراطوران رومی درست شد و امروز نیمی از شهر قدیمی اسپلیت را شکل می دهد. بعد از اینکه رومی ها این محل را ترک کردند قصر، قرن های زیادی خالی ماند.

کلیسای جامع سنت دومنیوس (st. Domnius cathedral) : این کلیسا در ابتدا حدود سال 305 میلادی به عنوان مقبره ای برای امپراطور رومی درست شد و در آن ترکیب جذابی از عبادتگاه ها و کلیساهای گوتیک را می بینید.

میدان پریستیل (Peristil Sqare): میدان اصلی قصر دیوکلتیان که معماری های رومی جالبی دارد.

موزه باستان شناسی: قدیمی ترین موزه کرواسی است، از شهر قدیمی با 20 دقیقه پیاده روی به آن می رسید و در آن آثار هنری زیادی از مستعمرات رومی را می بینید.

منبع: الی گشت

به "اسپلیت، شهر تاریخی و ساحلی کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپلیت، شهر تاریخی و ساحلی کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید