تا زمان شرح فدراسیون ایران، شکوری دبیر قابل قبول ماست

به گزارش کتاب یار مهربان، کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

تا زمان شرح فدراسیون ایران، شکوری دبیر قابل قبول ماست

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری کتاب یار مهربان در نامه ای که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، خطاب به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شده است، انتخاب نبی باتوجه به این که بدون رأی مجمع فدراسیون فوتبال بوده، مورد نقد جدی کنفدراسیون قرار گرفته و آن ها با دلایل مختلف، خواهان توضیح فدراسیون شده اند.

نکته مهم بند پایانی این نامه است که ای اف سی تأکید نموده که تا زمان توضیح فدراسیون ایران درباره موارد ذکر شده، ابراهیم شکوری همچنان دبیرکل فدراسیون فوتبال محسوب می گردد.

نامه ای اف سی به فدراسیون فوتبال به توضیح زیر است:

1. ما نامه شما در تاریخ 29 مارچ 2020 در خصوص انتصاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال را دریافت کردیم. به دنبال این انتصاب ما گزارش های موثقی از جمله در رسانه ها دریافت کردیم که بیان می کرد که برای این انتصاب، جلسه کمیته اجرایی فدراسیون برگزار نشد. همین طور برخی از اعضا از این انتصاب اطلاع نداشتند و به وسیله رسانه ها از آن آگاه شدند. لطفاً بندهای زیر مربوط به انتصاب دبیرکل فدراسیون را مطالعه کنید که ما اعتقاد داریم که برای دبیرکل فدراسیون که همین مسئولیت ها و وظایف را برعهده دارند، باید در نظر گرفته گردد:

1) باتوجه به بند 60.1 اساسنامه فیفا، دبیرکل فدراسیون که رئیس اجرایی فدراسیون محسوب می گردد، با پیشنهاد رئیس و رأی مجمع انتخاب می گردد.

2) همچنین باتوجه به بند 38.6 انتصاب و اخراج دبیرکل هم با پیشنهاد رئیس و با رأی کمیته اجرایی صورت می گیرد.

ای اف سی مایل است که تأکید کند که اگر جلسه کمیته اجرایی(هیئت رئیسه) پیش از انتصاب دبیرکل جدید اجرا شده، یک نسخه از صورت جلسه باید برای ما ارسال گردد.

2. باتوجه به بند 66 اساسنامه فیفا، دبیرکل نباید عضو هیچ باشگاهی باشد یا در هیچ یک از دپارتمان های فدراسیون فعالیت کند، در حالی که ای اف سی متوجه شد آقای مهدی محمدنبی در زمان انتصاب به عنوان دبیرکلی فدراسیون، عضو و نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس بود و این با اصول مدیریتی ای اف سی در تضاد است.

ما منتظر توضیحات فوری شما درباره این موارد هستیم و تا آن موقع ما همچنان آقای ابراهیم شکوری را به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران می شناسیم.

انتهای پیغام/4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "تا زمان شرح فدراسیون ایران، شکوری دبیر قابل قبول ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا زمان شرح فدراسیون ایران، شکوری دبیر قابل قبول ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید