تاکید مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی بر اهمیت آموزش در توسعه گردشگری

به گزارش کتاب یار مهربان، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، تاکید مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی بر اهمیت آموزش در توسعه گردشگری صورت گرفت.

تاکید مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی بر اهمیت آموزش در توسعه گردشگری

هادی شاه وردی در نشستی با مدیران موسسات آموزش گردشگری استان به توسعه صنعت گردشگری در کشور و اهمیت و تأثیر توسعه این صنعت در ابعاد اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و گرایش جوانان و افراد علاقمند به سرمایه گذاری و اشتغال در این عرصه اشاره نمود و گفت: ضروری است که امر آموزش شاغلان و دست اندرکاران این صنعت بطور جدی دنبال گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: افرادی که در اماکن اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به عنوان راهنمایان گردشگری و... شاغل بوده و به نوعی در ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با گردشگران هستند، باید تحت آموزش های لازم قرار بگیرند.

شاه وردی در ادامه با تاکید بر اهمیت آموزش گردشگری و توجه به تنوع بخشی در این بخش، خواستار ارائه تقویم مدون آموزش های گردشگری در استان شد و تمام موسسات آموزشی استان را ملزم به رعایت قوانین و دستورالعمل ها براساس ضوابط دانست.

او با بیان اینکه در حوزه آموزش همیشه زمینه های ارتقای سطح اطلاعات و به روز بودن آموزش ها امری ضروری است، گفت: هر یک از موسسات آموزشی با توجه به زمینه های تخصصی که به آن پرداخته اند سعی نمایند با دعوت از مدرسان صاحب نام و متخصص در حوزه های مختلف گردشگری نسبت به برگزاری هرچه بهتر و پربارتر دوره های آموزشی اقدام نمایند.

مدیران موسسات آموزشی استان نیز با ارائه گزارشی مختصر از عملکرد خود، بخشی از مسائل و چالش های موجود را مطرح نموده و خواستار حمایت های سایر بخش های خصوصی گردشگری نظیر واحدهای اقامتی، پذیرایی و...بعلاوه همکاری و اهتمام ویژه با این موسسات برای آموزش نیروهای انسانی شدند.

در این نشست، مسائل مرتبط با حوزه آموزش گردشگری خراسان جنوبی موردبحث و آنالیز نهاده شد و در مورد برگزاری دوره های تخصصی آموزشی گردشگری پیشنهاد هایی ارائه شد.

منبع: همگردی

به "تاکید مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی بر اهمیت آموزش در توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی بر اهمیت آموزش در توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید