افتتاح نخستین کارگاه اقامتی شمال کشور در روستای دیماسرای سیاهکل

به گزارش کتاب یار مهربان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افتتاح نخستین کارگاه اقامتی شمال کشور در روستای دیماسرای سیاهکل صورت پذیرفت.

افتتاح نخستین کارگاه اقامتی شمال کشور در روستای دیماسرای سیاهکل

ولی جهانی اظهار کرد: صنایع دستی گیلان در رشته های مختلف کشور حرف برای گفتن دارد که توسعه این صنعت در استان مورد تاکید است.

وی از افتتاح نخستین کارگاه اقامتی شمال کشور در سیاهکل اطلاع داد و اضافه نمود: این کارگاه اقامتی با موضوع آموزش سفال در روستای دیماسرای سیاهکل همزمان با هفته صنایع دستی به بهره برداری رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش در بخش های مختلف افزود: انتقال آموزه های سفالگری و صنایع دستی به نسل جوان موجب ماندگاری این صنعت می گردد.

جهانی با بیان اینکه حفظ سنتهای ناب گذشته در اولویت واقع شده است، گفت: ایجاد کارگاه های آموزشی با موضوع توسعه صنایع دستی و سفالگری به مانایی و حفظ این صنعت یاری می نماید.

وی با اشاره به وجود تنها سه کارگاه اقامتی ویژه سفال در کشور اضافه نمود: گیلان صاحب تنها کارگاه اقامتی و آموزشی سفال شمال کشور شده که از لحاظ کیفیت و بازدهی بسیار بالاست.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به سهم خوب صنایع دستی در بخش اشتغال افزود: با راه اندازی کارگاه اقامتی و آموزشی سفال در سیاهکل، در فاز نخست برای 10 نفر شغل ایجاد شده است.

جهانی ادامه داد: برای راه اندازی فاز نخست کارگاه اقامتی و آموزشی سفال در سیاهکل بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع: همگردی

به "افتتاح نخستین کارگاه اقامتی شمال کشور در روستای دیماسرای سیاهکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نخستین کارگاه اقامتی شمال کشور در روستای دیماسرای سیاهکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید