بلاتکلیفی خریداران خودروهای مونتاژی از سامانه یکپارچه ، خودروسازها به قیمت های تازه تن می دهند؟

به گزارش کتاب یار مهربان، در حال حاضر قیمت های نو خودروهای مونتاژی 100 تا 800 میلیون تومان پایین تر از قیمت های فعلی کارخانه این خودروسازان هستند. باید دید آیا قیمت خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه که به صورت خودسرانه به وسیله شرکتها گران فروخته شده بودند تغییر خواهد نمود؟

بلاتکلیفی خریداران خودروهای مونتاژی از سامانه یکپارچه ، خودروسازها به قیمت های تازه تن می دهند؟

به گزارش کتاب یار مهربان، ماجرای افزایش قیمت خودروهای مونتاژی از 11 بهمن ماه سال گذشته وارد فاز نوی شده است و برخلاف تمام اظهارات در غیرقانونی این افزایش قیمت ها، خودروسازان خصوصی به صورت خودسرانه تغییرات قیمتی انواع محصولات را اعمال و حتی با عرضه خودروها در سامانه یکپارچه بخشی از خودروها را با قیمت های نو به مردم فروختند.

هر چند سازمان حمایت در قالب اطلاعیه ای به شرکت ها گفت بدون اخذ مجوز اجازه تغییر قیمت ها را ندارید اما متأسفانه نه تنها قیمت ها برگشت پیدا نکرد بلکه خبری از کاهش قیمت هم نبود.

گران فروشی خودروسازان خصوصی در نهایت با مصوبه نو شورای رقابت به اتمام رسیده و آنها باید محصولات را براساس دستورالعمل نو شورای رقابت بفروش برسانند. برهمین اساس امروز شورای رقابت قیمت 17 خودروی مونتاژی را با احتساب سود 17 درصد اعلام نموده است و باید به وسیله شرکت های خصوصی اجرایی گردد.

البته آن دسته از شرکت هایی که از بهمن ماه سال گذشته نسبت به تغییرات قیمتی محصولات خود اقدام نموده اند تخلف نموده و باید واحدهای نظارتی به این حوزه ورود و قیمت ها را برگردانند.

اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت در پاسخ به این پرسش که با این حساب می توان گفت تا به امروز بعضی خودروهای مونتاژی که فروخته می گردد، به مردم گران فروش رفته است؟ می گوید: در این رابطه شورای رقابت نامه زده است که مبنای محاسبه قیمت، دستورالعمل 11 بهمن 1402 شورا است. البته شورای رقابت یکی دو هفته پیش نامه به سازمان حمایت زده است که اتفاقاتی که رقم خورده و خودروسازان بدون اجازه تغییر قیمت داشتند، با آنها به طور قانونی برخورد کند.

با توجه به اینکه قیمت های نو 100 تا 800 میلیون تومان پایین تر از قیمت های فعلی کارخانه این خودروسازان هستند باید دید آیا قیمت خودروهای عرضه شده در مرحله نخست فروش خودرو در سامانه یکپارچه که به صورت خودسرانه به وسیله شرکت هاگران فروخته شده بودند تغییر خواهد نمود یا نه؟

در حال حاضر تعدادی از متقاضیان خودروهای شرکت های خصوصی در طرح فروش محصولات این شرکت ها در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده بودند اما با تغییرات قیمتی نمی دانند شرکت ها مبالغ اضافه دریافت شده از آنها را بر خواهد گرداند یا نه؟

منبع: همشهری آنلاین

به "بلاتکلیفی خریداران خودروهای مونتاژی از سامانه یکپارچه ، خودروسازها به قیمت های تازه تن می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاتکلیفی خریداران خودروهای مونتاژی از سامانه یکپارچه ، خودروسازها به قیمت های تازه تن می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید