با تاریخچه روز جهانی پیشگیری از خودکشی آشنا شوید

به گزارش کتاب یار مهربان، 20 شهریور برابر با 10 سپتامبر، روز دنیای پیشگیری از خودکشی نامگذاری شده است. گاهی مسائل زندگی زیاد می شوند و تحمل سختی ها ناممکن و طاقت فرسا به نظر می رسد؛ آنقدر طاقت فرسا که عده ای توانایی مقابله با آنها را در خود ندیده و تصمیم می گیرند عطای زندگی را به لقایش ببخشند و دست به خودکشی بزنند؛ عده ای که تعدادشان هم کم نیست و آمار بالایی را در دنیا به خود اختصاص داده اند. مجمع دنیای پیشگیری از خودکشی (IASP) با همکاری سازمان بهداشت دنیای و فدراسیون دنیای سلامت روان، 10 سپتامبر را میزبانی می نمایند. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا هرچه بیشتر شما را با روز دنیای پیشگیری از خودکشی و تاریخچه اش آشنا کنیم.

با تاریخچه روز جهانی پیشگیری از خودکشی آشنا شوید

روزی مهم و جهانی

از تاریخ 10 سپتامبر 2011، بر پایه تخمین ها سالانه 1000000 تن با خودکشی به زندگی خود خاتمه می دهند. طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی، در کنار هر خودکشی پیروز، 20 مورد ناپیروز صورت می گیرد. خودکشی مهمترین سبب مرگ و میر جوانان 15 تا 24 سال بوده و در بعضی کشورها مثل چین، نرخش در میان جوانان 15 تا 34 سال در بالاترین حد است. جز چین، در دیگر کشورها آمار خودکشی مردان از زنان بیشتر هست.

طبق یک مطالعه در کانادا مشخص شده که شمار افرادی که همه ساله بر اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند، از شمار قربانیان ایدز، دیابت و سوانح رانندگی بیشتر هست. براساس آمارهای جهانی سال 2012، سالانه حدود 800 هزار نفر در جهان بر اثر این کار جان خود را از دست می دهند، تا جایی که این امر دهمین علت مرگ و میر در جهان بشمار می آید.

آمارها در ایران

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران تاکید نمود: نمی توانیم شرایط خودکشی در ایران را بحران اعلام کنیم. هرچند در کشور اسلامی ایران با توجه به اینکه قتل نفس براساس دین و مذهب ما حرام است، پس، حتی یک مورد آن هم جایز نیست. اما، در استانهای ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان آمار نگران نماینده تر از سایر نقاط کشور است. رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: پرتاب از ارتفاع بدلیل آنکه جنبه نمایشی بیشتری نسبت به سایر روشها دارد، باعث می گردد افراد گمان نمایند که تعداد موارد خودکشی از این طریق زیاد است؛ این در حالیست که افرادی که در تنهایی دست به این کار می زنند، توجه کمتری را به خود جلب نموده و احتمال فوت آنها بیش از سایرین است.

چنانچه شاهد اقدام به خودکشی فردی بودید، سریعا با شماره 123 تماس گرفته تا کارشناسان اورژانس اجتماعی در اسرع وقت خود را به محل رسانده و اقدامات مددکاری روانشناسی را برای این افراد به انجام برسانند.

منبع: همگردی

به "با تاریخچه روز جهانی پیشگیری از خودکشی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تاریخچه روز جهانی پیشگیری از خودکشی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید