بازار کساد موبایل در دوران کرونا، کاهش فروش شرکت های بزرگ

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از گیزموچاینا، طبق گزارش موسسه گارتنر، به دلیل شیوع ویروس کرونا، فروش بازار جهانی موبایل در سه ماهه نخست 2020 میلادی 20.2 درصد کاهش یافته است.

بازار کساد موبایل در دوران کرونا، کاهش فروش شرکت های بزرگ

در این میان هرچند برندهای بزرگ شاهد کاهش فروش محصولاتشان در سراسر جهان بوده اند، اما شرکت چینی شیائومی نخستین فروشنده ای است که در سه ماهه نخست 2020 با رشد فروش موبایل هایش روبرو بوده است.

طبق گزارش جدید تولید کنندگان بزرگ موبایل در چین و اپل به شدت تحت تاثیر تعطیلی موقت کارخانه ها در این کشور و کاهش قدرت خرید مشتریان قرار گرفتند.

میان 5 برند برتر تولید کننده موبایل در جهان، شیائومی تنها شرکتی است که فروش محصولاتش کاهش نیافته است. بلکه حتی این شرکت چینی شاهد 1.4 درصد رشد فروش در سه ماهه نخست 2020 نسبت به 2019 میلادی بوده است.

از سوی دیگر در همین بازه زمانی شرکت هایی مانند سامسونگ و هواوی به ترتیب با کاهش 22.7 و 27.3 درصدی فروش روبرو بودند. میزان فروش اپل در این باره 8.2 درصد و اوپو 24.2 درصد کاهش یافته است.

به نوشته گارتنر با وجود شیوع ویروس کرونا در بازار، استراتژی های فروش شرکت های مختلف نیز متفاوت بوده است. به عنوان مثال شیائومی طی سه ماهه نخست 2020 روی بازار بین المللی متمرکز بود. اما هواوی برای فروش محصولاتش روی بازار داخلی تمرکز کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بازار کساد موبایل در دوران کرونا، کاهش فروش شرکت های بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار کساد موبایل در دوران کرونا، کاهش فروش شرکت های بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید