ایران در سوریه رایزن مالی ندارد

به گزارش کتاب یار مهربان، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه ضعف نبود رایزن مالی در سوریه به طور کامل احساس می گردد گفت: هزینه حقوق و استقرار رایزن مالی در سوریه را اتاق بازرگانی متقبل می گردد.

ایران در سوریه رایزن مالی ندارد

به گزارش گروه مالی کتاب یار مهربان، کیوان کاشفی با اشاره به اینکه ایران رایزن مالی در سوریه ندارد گفت: گاهی سفارتخانه ها در دمشق و حلب این کار را به عهده دارند و بخشی را نیز نیروهای ستاد روابط مالی ایران و سوریه انجام می دهند.

وی اضافه کرد: خلأ نبود رایزن مالی به طور کامل احساس می گردد و این موضوع به سازمان توسعه تجارت پیشنهاد داده شده است و حتی پیشنهاد داده شده که هزینه های استقرار رایزن مالی را اتاق بازرگانی به عهده می گیرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه رایزن مالی از نظر اداری و ساختاری باید زیر نظر سازمان توسعه تجارت باشد مطرح نمود: امید داریم سریعتر حداقل یک رایزن در حلب و یک نفر در دمشق حضور داشته باشند.

کاشفی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای عربی در کوشش برای ارتباط مالی قوی با سوریه هستند گفت: در چند ماه اخیر امارات متحده از تیم مالی سوریه دعوت نموده بود و روسیه که سطح تبادلات سیاسی بالایی دارد و یکی از حامیان دولت سوریه بوده نیز در زمینه مالی بسیار قوی وارد شده اند.

وی اعلام کرد: با توجه به اختلافاتی که بین دو کشور ترکیه و سوریه وجود داشته از نظر سیاسی نه اما از نظر مالی همواره شرکت های ترک فعال و قوی بوده اند و اکنون نیز در سوریه مشغول هستند.

کاشفی اضافه کرد: به نظر می رسد چنانچه بخش خصوصی تقویت گردد و عمق مسائل سیاسی به بخش های مالی یاری کند می توان به راحتی با تمام این کشورها رقابت کرد و قوی تر از آن ها نیز ظاهر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایران در سوریه رایزن مالی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در سوریه رایزن مالی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید