اعلام کشف عتیقه جات 1500 ساله در سمنان

به گزارش کتاب یار مهربان، ایسنا/ براساس سخنان فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، کشف عتیقه جات 1500 ساله در سمنان صورت گرفت.

اعلام کشف عتیقه جات 1500 ساله در سمنان

داستان چیست؟

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی اظهار کرد: در عملیات مشترک یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی و فرماندهی انتظامی استان سمنان، تعداد 9 قلم شی تاریخی مربوط به دوران اسلامی و حدود یک هزار و 500 سال پیش در منزلی در سمنان کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی- فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود و همچنین براساس تبصره یک این قانون هر کس اموال تاریخی - فرهنگی موضوع این ماده را حسب تصادف بدست آورد و طبق مقررات وزارت میراث فرهنگی نسبت به تحویل آن اقدام نکند، به ضبط اموال مکشوفه محکوم می شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان با اشاره به کشف یک دستگاه فلزیاب در یکی از مخروبه های این شهر گفت: در بازدیدهای تلفیقی نیروی انتظامی با عوامل یگان حفاظت استان سمنان در سطح شهر سمنان، یک دستگاه فلزیاب در یکی از مخروبه های شهر سمنان کشف و ضبط شد و شناسایی متهم یا متهمان احتمالی موضوع در حال بررسی و پیگیری است.

وی با بیان اینکه حمل، نگهداری و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون مجوز وزارت میراث فرهنگی تخلف محسوب و منجر به توقیف و ضبط دستگاه می شود و حمل و نگهداری و استفاده از انواع دستگاه های فلزیاب نیز فقط با مجوز میراث فرهنگی امکانپذیر است، اضافه کرد: مجازات استفاده از دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز، علاوه بر ضبط و توقیف دستگاه، معادل 1 تا 3 سال حبس است.

منبع: همگردی

به "اعلام کشف عتیقه جات 1500 ساله در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف عتیقه جات 1500 ساله در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید