استفاده از ظرفیت آموزش وپرورش برای افزایش فرهنگ ترافیکی

به گزارش کتاب یار مهربان، وزیر آموزش وپرورش اظهارکرد: از تمام ظرفیت آموزش وپرورش برای افزایش ایمنی جاده ها استفاده خواهیم کرد.

استفاده از ظرفیت آموزش وپرورش برای افزایش فرهنگ ترافیکی

به گزارش کتاب یار مهربان، محسن حاجی میرزایی در نشست با مدیران وزارت راه و شهرسازی، اظهارکرد: ایمنی جاده ها و تصادفات یکی از مسائل مهم کشور است و هرساله هزینه های روحی و مادی سنگینی برای جامعه دارد.

وی اضافه نمود: وجود نگاه های صفرتا صدی بعضی افراد یکی از موانع پیشرفت و توسعه در جامعه است زیرا گاهی اوقات طرح های بسیار هزینه بری را ارائه می دهند که قابل اجرا نیست لذا گاهی اوقات هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی گیرد.

حاجی میرزایی ادامه داد: راه کاهش معضلات به ویژه در راستای ایجاد ایمنی جاده ای انجام خدمات در حد امکانات و ظرفیت های کشور است.

وی توضیح داد: آموزش وپرورش ظرفیت های خود را در مورد ایمنی جاده ای به کار خواهد گرفت لذا معتقدم با همین ظرفیت های موجود می گردد میزان ایمنی جاده ها و فرهنگ هدایت و رانندگی را تحت تأثیر قرارداد.

وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: وظیفه اصلی آموزش وپرورش تربیت انسان ها است اما نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در فرایند تعلیم و تربیت اهمیت ویژه ای دارد.

وی گفت: نگاه ها باید جامع باشد لذا افراد باید در رابطه با انواع ارتباط ازجمله ارتباط باخدا، خلق و خود باید قوی باشند.

حاجی میرزایی اظهار کرد: معتقدم هرکسی که از مدرسه فارغ التحصیل می گردد باید به مراتبی از مهارت های پایه ای دست پیدا کند لذا در این راستا کوشش می کنیم و برنامه ریزی خواهیم کرد.

در این دیدار موضوع فرهنگ سازی ایمنی در جامعه، راه های کاهش تلفات جاده ای، ضرورت تغییر رفتار و ... ازجمله موضوعاتی بود که مطرح شد و بر نقش مهم آموزش وپرورش در فرهنگ سازی با موضوع ترافیک و رانندگی ایمن تأکید شد.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش، شایان ذکر است؛ گنجاندن مباحث ایمنی و ترافیک به عنوان بخشی از مهارت های زندگی در کتاب های درسی، ارائه فوق برنامه های مرتبط با ترافیک، همکاری در پویش های ایمنی، توجه به ایمنی مدارس حاشیه راه ها، آموزش ایمنی به مدارس همجوار راه ها و توجه به پیاده سازی نکات ایمنی در سرویس های حمل ونقل مدرسه، اردوها، انضباط اجتماعی و ... به عنوان انتظارات از آموزش وپرورش در این دیدار مطرح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استفاده از ظرفیت آموزش وپرورش برای افزایش فرهنگ ترافیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت آموزش وپرورش برای افزایش فرهنگ ترافیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید