استعفای یک مقام دفاعی آمریکا در اعتراض به حمایت پنتاگون از ترامپ

به گزارش کتاب یار مهربان، یک معاون سابق وزارت دفاع آمریکا در اعتراض به حمایت وزیر دفاع از اقدامات ترامپ برای سرکوب معترضان از مقام خود در هیئت علمی دفاعی پنتاگون استعفا کرد.

استعفای یک مقام دفاعی آمریکا در اعتراض به حمایت پنتاگون از ترامپ

به گزارش گروه بین الملل کتاب یار مهربان، جیمز میلر که به عنوان معاون سیاست گذاری وزارت دفاع آمریکا از 2012 تا 2014 خدمت نموده است، مارک اسپر رئیس پنتاگون را متهم کرد که با حمایت از دونالد ترامپ به وسیله متفرق کردن خشونت آمیز معترضان در واشنگتن به سوگند خود خیانت نموده است.

نیروهای امنیتی آمریکا روز گذشته با خشونت معترضان را در بیرون از کاخ سفید متفرق کردند و بلافاصله دونالد ترامپ به همراه برخی مقامات ارشد دولت آمریکا از جمله مارک اسپر راستا پاکسازی شده از متعرضان را قدم زنان طی کردند تا به کلیسای تاریخی اِپیسکوپِیلیِن برسند، سپس ترامپ در حالی که انجیل به دست داشت در بیرون از کلیسا عکس انداخت. این اقدام ترامپ و حضور مقامات نظامی با انتقادهای گسترده روبرو شد.

میلر در استعفانامه خود خطاب به مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا، این سوال را مطرح می نماید تا کجا می خواهد عبور رئیس جمهور از خطوط قرمز را تحمل کند. وی در ادامه آورده است: من امیدوارم این استعفانامه شما را ترغیب کند تا به تعهدات خود عمل کنید که به آنها سوگند خورده اید.

در همین حال، وب سایت پلیتکو در گزارشی نوشت برخی مقامات وزارت دفاع از نقش برجسته نظامیان در سرکوب معترضان و گرایش فزاینده رئیس جمهور برای استفاده از ارتش در ماموریت های داخلی نگران هستند.

هرچند در پی انتقادهای گسترده، مارک اسپر در گفت وگوی خود با ان بی سی نیوز مدعی شد که در یک کار اجرا شده قرار گرفته و هیچ اطلاعی از نیت و برنامه ترامپ نداشته است. وزیر دفاع آمریکا گفت: من نمی دانستم کجا می روم. من می خواستم ببینم خسارت ها تا چه حدی واقعی هستند.

اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا بیش از یک هفته است که در پی قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکای به دست پلیس های سفید پوست آعاز شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "استعفای یک مقام دفاعی آمریکا در اعتراض به حمایت پنتاگون از ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای یک مقام دفاعی آمریکا در اعتراض به حمایت پنتاگون از ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید