اجرای طرح کشاورزی تلفیقی با آب دریا در دانشگاه خلیج فارس ، از پرورش میگو تا خیار دریایی

به گزارش کتاب یار مهربان، طرح کشاورزی تلفیقی با آب دریا در ایستگاه تحقیقات آبزیان دانشگاه خلیج فارس بوشهر به صورت آزمایشگاهی در حال اجراست.

اجرای طرح کشاورزی تلفیقی با آب دریا در دانشگاه خلیج فارس ، از پرورش میگو تا خیار دریایی

به گزارش خبرنگار دانشگاه کتاب یار مهربان، در ایستگاه تحقیقات آبزیان دانشگاه خلیج فارس بوشهر، طرح کشاورزی تلفیقی با آب دریا درحال انجام بوده که طرحی زیست محیطی و مدیریتی برای پساب میگو است.

عبدی، عضو هیأت علمی پژوهشکده خلیج فارس این دانشگاه در این باره می گوید: کشت قالبی که در بحث آبزی پروری در استان بوشهر صورت می گیرد، کشت ماهی است.

عبدی اضافه نمود: با توجه به اینکه پساب میگو دارای بار آلی بسیاری است و ممکن است این پساب وارد دریا گردد، لازم بود که مدیریتی در این بخش صورت گیرد و در این پژوهشکده توانستیم با استفاده از ماکرو جلبک ها و میکرو جلبک ها، ورود پساب میگو به دریا را مدیریت کنیم.

عضو هیأت علمی پژوهشکده خلیج فارس اظهار کرد: سیستم کشاورزی تلفیقی با آب دریا، اجزای مختلفی دارد و شامل پرورش میگو، ماکرو جلبک، میکرو جلبک، پرورش ماهی، کشت ماهی در قفس و... می گردد.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه کشاورزی تلفیقی با آب دریا به روش خطی و چرخشی امکانپذیر است، در این پژوهشکده از سیستم خطی بهره گرفتیم و به پرورش میگو و ماکرو جلبک و میکروجلبک و ماهی و صدف و خیار دریایی و حتی فراوری نمک پرداختیم.

عبدی با بیان اینکه طرح کشاورزی تلفیقی با آب دریا به صورت آزمایشگاهی در حال انجام است، گفت: پساب ها دارای مواد آلی هستند و این موضوع باعث شده این مواد، منبعی غنی برای ایجاد ارزش اضافه نموده به شمار فرایند. در پژوهشکده خلیج فارس هم به همین جهت به پرورش ماکرو جلبک ها و میکرو جلبک ها پرداخته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اجرای طرح کشاورزی تلفیقی با آب دریا در دانشگاه خلیج فارس ، از پرورش میگو تا خیار دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح کشاورزی تلفیقی با آب دریا در دانشگاه خلیج فارس ، از پرورش میگو تا خیار دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید