آلمان با وجود مخالفت آمریکا به پروژه گازی نورد استریم 2 پایبند می ماند

به گزارش کتاب یار مهربان، صدر اعظم آلمان ضمن انتقاد از تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم 2 و تاکید بر پایبندی به این پروژه از تصمیمات خود برای مذاکره با آمریکا و حل اختلافات در این باره با دولت جدید این کشور خبر داد.

آلمان با وجود مخالفت آمریکا به پروژه گازی نورد استریم 2 پایبند می ماند

به گزارش گروه بین الملل کتاب یار مهربان به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام کرده که می خواهد به ساخت و تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 برای انتقال گاز روسیه به اروپا پایبند باشد.

وی اعلام کرده که می خواهد با دولت جدید آمریکا درباره این پروژه و تحریم ها صحبت کند. وی به این مسئله اشاره می کند که آمریکا هم در بخش نفتی مناسبات تجاری با روسیه داشته است.

مرکل امروز پنجشنبه در سخنانی در برلین گفت : ما باید در این باره با دولت آمریکا صحبت کنیم که کدام مناسبات گازی در زمینه گازی با روسیه قابل قبول و کدام قابل قبول نیست.

مرکل همچنین گفت: ما باید همه گزینه ها را روی میز قرار دهیم. ما باید در این باره صحبت کنیم که آیا هیچ تجارت گازی با روسیه را نمی خواهیم و یا اینکه کدام روابط گازی قابل تحمل است.

وی تاکید کرد که موضع اساسی وی درباره پروژه گازی نورد استریم 2 هنوز آنقدر تغییر نکرده است که بگوید این پروژه نباید وجود داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد که دستگیری آلکسی ناوالنی، منتقد مطرح کرملین در روسیه هم به تغییر موضع آلمان در این راستا منجر نمی شود. وی در عین حال آزادی سریع ناوالنی را از مقامات روسیه درخواست کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی کتاب یار مهربان بخوانید. (کلیک کنید)

مرکل بار دیگر به تحریم های تصویب شده از طرف آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم 2 انتقاد وارد کرد.

آنتونی بلینکن گزینه پیشنهادی جو بایدن برای سمت وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا گفته است که دولت جدید آمریکا می خواهد فشارها برای جلوگیری از تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 را حفظ کند. وی اضافه نمود: دولت از هر ابزار قانع کننده ای در این راستا استفاده خواهد کرد. همه کشورها از جمله آلمان باید برای این منظور متقاعد شوند. جو بایدن، کاملا با اعضای کنگره موافق است که این پروژه گازی ایده بدی است.

آمریکا این پروژه گازی برای انتقال گاز روسیه به آلمان و اروپا به طول 1200 کیلومتر را رد می کند و در توجیه این مخالف خود اعلام کرده که این پروژه اروپا را به گاز روسیه وابسته تر می کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی کتاب یار مهربان بخوانید. (کلیک کنید)

به این ترتیب تحت ریاست جمهوری جو بایدن همچنان مناقشات بر سر پروژه گازی نورد استریم2 باقی خواهد ماند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم به این مسئله اذعان کرده و در گفتگو با یک رسانه چاپ این کشور گفته است: ما در این باره با هم صحبت خواهیم کرد و این تفاوت با دولت قبلی است. ما تنها از رسانه ها چیزهایی فهمیده ایم و هنوز صحبت نکرده ایم.

هایکو ماس بار دیگر از تحریم های آمریکا علیه این پروژه گازی انتقاد کرده و در عین حال عقب نشینی شرکت ها از این پروژه گازی از ترس تحریم های آمریکا را قابل درک دانسته و در حال حاضر پیش بینی درباره چگونگی تحولات در این پروژه را امکان پذیر ندانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آلمان با وجود مخالفت آمریکا به پروژه گازی نورد استریم 2 پایبند می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان با وجود مخالفت آمریکا به پروژه گازی نورد استریم 2 پایبند می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید