آخرین پیش بینی ها درباره مالیات 1400 از زبان دژپسند

به گزارش کتاب یار مهربان، فرهاد دژپسند طی سخنانی در یکصدمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، افزایش صادرات غیر نفتی کشور در دو ماه اخیر درشرایط همه گیری کرونا را مصداق شاخص اثر گذاری جلسات این شورا مطرح کرد.

آخرین پیش بینی ها درباره مالیات 1400 از زبان دژپسند

به گزارش ایسنا، وی اضافه نمود: شاید واقعا باور این موضوع قدری سخت باشد ولی، در شرایط کرونایی، رشد مالی کشور بر اساس آمار و ارقام بانک مرکزی، چه نفتی و چه غیر نفتی مثبت بوده است. این خبر بسیار خوبی است که نشانگر کوشش و جدیت در بخش واقعی اقتصاد کشور است و ارتباط مستقیم نیز با اشتغالزایی دارد که در ابتدای سال جاری به دلیل شیوع کرونا، موجب آسیب هایی شده بود.

دژپسند ادامه داد: خوشبختانه بخشی از اشتغالی که در سه ماه ابتدای سال از دست رفته بود، در ادامه جبران شد و نرخ بیکاری کاهش یافت. بنظر می رسد اگر بتوانیم جهت گیری هایی داشته باشیم که بخش خصوصی و دولتی، حرکت های متعامل و هم افزایی بیشتری داشته باشند، میتوانیم حداکثر استفاده را از فرصت های پیش رو داشته باشیم و به سمتی برویم که بتوانیم به هدف گذاری های سال جهش فراوری برسیم.

خبر خوش برای فعالان مالی

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به خبر اعلام شده از سوی رییس اتاق اظهار کرد: راه اندازی معاونت بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، خبر خوشی برای فعالان مالی است.

بنابر گزارش وزارت اقتصاد، دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود به بعضی ابهامات در مورد بودجه پیشنهادی سال 1400 کل کشور با اشاره به موضوعاتی نظیر اجرای بعضی طرح های رفاه اجتماعی از جمله همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش ترمیمی حقوق کارکنان دولت، پاسخ گفت و بر ضرورت صرفه جویی در هزینه ها تاکید نمود.

وی اضافه نمود: 150 هزار میلیارد تومان از ارقام لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده به بازپرداخت اصل و فرع انواع اوراق فروخته شده توسط دولت در سال 1399 اختصاص دارد که در صورت وجود پیش شرط های لازم در اقتصاد کشور، سالم ترین شیوه جبران عدم تحقق درآمد های پیش بینی شده دولت محسوب می گردد.

درآمد های مالیاتی نباید بدون تعریف پایه های جدید زیاد گردد

دژپسند با بیان اینکه به عنوان وزیر اقتصاد مخالف بعضی نظرات اعلام شده در مورد افزایش درآمد های مالیاتی در بودجه سال 1400 است، توضیح داد: در شرایط عدم تعریف پایه های جدید و یا کاهش معافیت های مالیاتی، چنین افزایشی، به معنای افزایش فشار به بخش خصوصی واقعی آن هم در شرایط کرونایی است.

وزیر اقتصاد با اشاره به عملکرد فوق العاده سازمان امور مالیاتی در سال 1398 در تحقق بیش از 102 درصدی درآمد های مالیاتی و تحقق بیش از 100 درصدیِ هشت دوازدهمِ این درآمد ها در سالجاری، آن هم بدون فشار به اقشار آسیب پذیر و مؤدیان خوش حساب گفت: برای تحقق همین درآمد ها نیز، ما به وسیله سیاست ها و تدابیر اتخاذ شده برای وصول معوقات مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی اقدام کردیم.

معافیت مالیاتی 40 درصد فراوری ناخالص داخلی

وی تأکید کرد: اگر نتوانیم پایه های جدید مالیاتی را به نحوی که در سال 1400 برای خزانه قابل دسترس باشد، تعریف کنیم و یا بخشی از معافیت های مالیاتی را سرانجام ببخشیم، حتما مخالف افزایش درآمد های مالیاتی نسبت به رقم پیشنهاد شده در بودجه هستیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه حدود 40 درصد GDP کشور، از مالیات معاف است، در رابطه با لایحه پیشنهادی بودجه 1400 کل کشور بر اهمیت این موضوع که هیچ تعهد هزینه ای جدیدی برای بودجه ایجاد نگردد، سقف هزینه ها افزایش نیابد، و درآمد های مالیاتی به گونه ای باشد که در سال 1400 در دسترس باشد، تاکید نمود.

منبع: فرارو

به "آخرین پیش بینی ها درباره مالیات 1400 از زبان دژپسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین پیش بینی ها درباره مالیات 1400 از زبان دژپسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید