7 کشتی گیر ایران شانس کسب امتیاز رنکینگ سیستم را دارند

به گزارش کتاب یار مهربان، 7 کشتی گیر ایران با توجه به مدال جهانی سال 2018 میلادی و امتیازهای کسب نموده در رقابت های مختلف این شانس را دارند تا در مسابقات جهانی قزاقستان جزو چهار کشتی گیر برتر وزن خود قرار گیرند.

7 کشتی گیر ایران شانس کسب امتیاز رنکینگ سیستم را دارند

به گزارش کتاب یار مهربان و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، بر اساس طرح سید بندی اتحادیه جهانی کشتی گیرانی که در رقابت های اعلام شده، مسابقات جهانی، قاره ای و رقابت های بین المللی دارای طرح سیستم رنکینگ شرکت نمایند با توجه به مقام بدست آورده امتیازاتی را بدست خواهند آورد که 4 نفر برتر هر وزن (از لحاظ کسب امتیاز) در رقابت های جهانی و یا المپیک به ترتیب در بالا و پایین جدول (دو نفر بالا و دو نفر پایین) قرار می گیرند.

بر اساس اعلام اتحادیه جهانی کشتی نفرات اول تا دهم در رقابت های جهانی سال 2018 میلادی به ترتیب 50، 30، 15، 10، 8، 6، 4 و 2 امتیاز کسب نموده اند. نفرات اول تا هشتم رقابت های قهرمانی قاره ای در سال 2019 به ترتیب 12، 10، 8 ، 6، 4 و 2 امتیاز بدست آورده اند و نفرات اول تا پنجم در تورنمنت های بین المللی رنکینگ دار نیز به ترتیب صاحب 8، 6، 4 و 2 امتیاز می شوند.

از دیگر مواردی که در این طرح لحاظ شده تعداد کشتی گیران در هر مسابقه است به طوری که برای گروه های وزنی با 10 شرکت نماینده و یا کمتر 6 امتیاز اضافه، برای گروه های 20-11 کشتی گیر 8 امتیاز اضافه و برای گروه هایی که بیش از 20 شرکت نماینده در آن حضور داشته باشند 10 امتیاز اضافه داده خواهد شد.

با توجه به اعلام رنکینگ کشتی گیران (تاکنون) از سوی اتحادیه جهانی کشتی، در کشتی آزاد و در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی با 43 امتیاز در صندلی سوم قرار گرفته است و در وزن 92 کیلوگرم علیرضا کریمی با 45 امتیاز دوم است. در وزن 97 کیلوگرم رضا یزدانی با 34 امتیاز در صندلی پنجم قرار گرفته است و در نهایت در وزن 125 کیلوگرم نیز پرویز هادی با 41 امتیاز ششم است.

در کشتی فرنگی نیز در وزن 82 کیلوگرم سعید عبدولی با 38 امتیاز در صندلی سوم رنکینگ قرار گرفته است. در وزن 87 کیلوگرم حسین نوری با 32 امتیاز در صندلی هفتم و در وزن 97 کیلوگرم مهدی علیاری نیز با 39 امتیاز در صندلی چهارم قرار دارند.

بر اساس تقویم اتحادیه جهانی کشتی در فرصت باقی مانده تا رقابت های جهانی قزاقستان (اواخر شهریورماه) در رشته کشتی آزاد 2 رقابت رنکینگ دار جام ساساری ایتالیا و جام یاشار دوغو ترکیه و در رشته کشتی فرنگی نیز جام ساساری ایتالیا و جام کارایف بلاروس پیش رو است و کشتی گیران کشورمان این شانس را دارند تا در صورت صلاحدید کادر فنی مربوطه با حضور در رقابت های سیستم رنکینگ صندلی خود را تثبیت یا ارتقاء دهند.

با توجه به اعلام اتحادیه جهانی کشتی، رقابت های جهانی سال 2019 قزاقستان نیز به عنوان مهم ترین مسابقات رنکینگ سیستم برای المپیک 2020 توکیو محسوب می گردد و کشتی گیران کشورمان برای کسب قرعه بهتر در المپیک توکیو (در شش وزن المپیکی در دو رشته آزاد و فرنگی)، می بایست در رقابت های جهانی رنکینگ خود را کسب نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "7 کشتی گیر ایران شانس کسب امتیاز رنکینگ سیستم را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 کشتی گیر ایران شانس کسب امتیاز رنکینگ سیستم را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید