17 کشور؛ مصرف کننده داروهای زیستی ایرانی هستند

به گزارش کتاب یار مهربان، یکی از افتخارات و پیشرفت های ایران در حوزه علمی، تربیت نسلی زیست فناور است که این متخصصان جوان توانسته اند خلا موجود در کشور در زمینه فراوری محصولات زیستی را پر نمایند. یکی از این بخش های قابل توجه، فراوری داروهای زیستی است که رشد ایران در این حوزه بسیار شتاب گرفته است.

17 کشور؛ مصرف کننده داروهای زیستی ایرانی هستند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی کتاب یار مهربان به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در مورد وضعیت داروهای زیستی فراوری شده در کشور، گفت: وضعیت ایران در این حوزه بسیار مناسب است و در حال حاضر داروهای فراوری شده در کشور به 17 کشور جهان صادر می گردد.

وی، رشد علمی کشور در حوزه داروهای زیستی را قابل توجه توصیف کرد و گفت: کسی تصور نمی کرد ایرانی که روزی یک کشور وارد کننده داروهای زیستی بود، به یک صادرکننده تبدیل گردد و داروهای فراوریی در داخل، به 17 کشور صادر گردد.

قانعی، صرفه جویی ارزی ناشی از فراوری این داروها در کشور را حدود یک میلیارد دلار در سال برآورد کرد و اضافه نمود: اکنون داروهای زیستی در صدر داروهای وارداتی به کشور قرار دارند و برنامه ستاد این است که تا سه سال آینده همین میزان واردات را هم با فراوری داخلی تامین کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین توضیح داد: وقتی از یک محصول صحبت می کنیم یعنی دانش مربوط به آن نیز در کشور شکل گرفته است.

وی ادامه داد: و زمانیکه از دانش حرف می زنیم یعنی نیروی انسانی دانشمند را در کشور در اختیار داریم که باید از این نیروی عظیم انسانی به خوبی بهره بگیریم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "17 کشور؛ مصرف کننده داروهای زیستی ایرانی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 کشور؛ مصرف کننده داروهای زیستی ایرانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید