11 هزار تن کالا از گمرک ماهیرود ترانزیت شد

به گزارش کتاب یار مهربان، محمدعلی خاشی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد هشت فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش 472 هزار و 419 دلار و به وزن 735 هزار و 167 کیلوگرم در گمرکات استان تشکیل شده است.

11 هزار تن کالا از گمرک ماهیرود ترانزیت شد

وی بیان نمود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه 30 درصد، از نظر ارزشی 91 درصد و از نظر وزنی نیز 80 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی، عمده اقلام وارداتی به استان را برنج، شکر، شتر، بی کربنات سدیم صنعتی و دستگاه عمل آوری و بسته بندی قیر بیان کرد و گفت: این اقلام از کشور پاکستان، امارات، افغانستان، چین و اکراین وارد شده است.

کاهش 30 درصدی اظهارنامه صادراتی امانات پستی

خاشی همچنین از تشکیل 43 فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی طی شش ماهه نخست ابتدای امسال اطلاع داد و اضافه نمود: ارزش ریالی این اظهار نامه ها بالغ بر هزار و 452 دلار بوده است.

وی با اشاره به کاهش 30 درصدی این اظهارنامه ها نسبت به سال گذشته، بیان داشت: همچنین این میزان از نظر ارزش ریالی نسبت به سال گذشته 45 درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: عمده کالاهای صادر شده در این مدت شامل زعفران، خشکبار، داروی گیاهی، شیرینی و البسه بوده است.

خاشی بیان داشت: همچنین در این مدت تعداد 13 اظهارنامه وارداتی امانات پستی به ارزش 529 دلار در گمرکات استان تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 91 درصد و از نظر وزن 45 درصد کاهش را نشان می دهد.

کاهش 10 درصدی ترانزیت کالا

وی، البسه، کفش، گوشی همراه، تب لت و انگشتر بدلی را از جمله مهمترین امانات پستی وارداتی طی این مدت برشمرد و گفت: کشورهای آلمان، انگلستان، کانادا و چین از جمله کشورهای مبدا و مقصد صاردات و واردات امانات پستی بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی همچنین از ترانزیت 413 دستگاه کامیون به وزن 11 هزار و 35 تن به کشور افغاستان از ابتدای امسال تاکنون اطلاع داد و اضافه نمود: این کالاها شامل گاز مایع، مرغ منجمد گوشتی، تخم مرغ، قطعات مرغ منجمد، بنزین، هیدروکربن، کودشیمایی، دی آمونیوم فسفات، مخزن فلزی و تیرآهن بوده است.

خاشی افزود: این کامیون ها از کشور ایران، افغانستان، ایالات متحده آمریکا، پاکستان، برزیل، ترکمنستان، ترکیه، چین و امارات به وسیله گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

به گفته وی این میزان ترانزیت از نظر تعداد کامیون 22 درصد و از وزنی نیز 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "11 هزار تن کالا از گمرک ماهیرود ترانزیت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 هزار تن کالا از گمرک ماهیرود ترانزیت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید