ژاوی: باید اول راه رفتن را یاد بگیرم تا بتوانم بدوم

به گزارش کتاب یار مهربان، ستاره سابق بارسلونا گفت که پس از خداحافظی از فوتبال می خواهد در قطر مربیگری را آغاز کند.

ژاوی: باید اول راه رفتن را یاد بگیرم تا بتوانم بدوم

به گزارش کتاب یار مهربان، ژاوی که در دیدار السد برابر پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کرد، گفت: پیش از بازگشت به اروپا و بارسلونا در قطر دوران مربیگری را آغاز می کنم. اینجا می توانم به دور از فشار خود را در این حرفه آزمایش کنم و تجارب ارزشمندی به دست بیاورم. اینجا آرام آرام کارم را آغاز می کنم و مشخصا اکنون آماده مربیگری در باشگاه های سطح اول فوتبال اروپا نیستم.

وی ادامه داد: باید ابتدا راه رفتن را یاد بگیرم تا بتوانم دویدن را آغاز کنم. هدف نهایی من، سرمربیگری در بارسلوناست اما قبل از آن باید چیزهای زیادی یاد بگیرم و تجربه به دست بیاورم تا بتوانم به این موضوع فکر کنم. ایده های زیادی دارم که می خواهم به بازیکنان آینده خود منتقل کنم. بازی فوتبال را می توان به شیوه های متفاوتی انجام داد اما همیشه طرفدار سبک و رویکرد بارسلونا بوده ام. شیوه ای که در آن بازی را کنترل می کنید و مالکیت توپ را به دست می آورید؛ وقتی مربی شوم به همین سبک کار خواهم کرد.

ژاوی بیان کرد: در دوران کودکی وقتی تازه در آغاز راه بودم، فکر نمی کردم که چنین دوران حرفه ای موفقیت آمیزی در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا در انتظارم باشد. در بهترین زمان ممکن پس از قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا را ترک کردم. حالا زمان آن رسیده که کفش هایم را بیاویزم. دوران حرفه ای طولانی داشتم و حالا به فکر آینده هستم. خوش شانس بودم که در دوران بازی با مربیان بزرگی مانند آراگونس، گواردیولا، انریکه و فن خال کار کردم. گواردیولا و آراگونس بیش از بقیه روی فوتبال من تاثیرگذار بودند. به نظرم گواردیولا بهترین مربی جهان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ژاوی: باید اول راه رفتن را یاد بگیرم تا بتوانم بدوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاوی: باید اول راه رفتن را یاد بگیرم تا بتوانم بدوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید