چرا آرنولد شوارتزنگر نمی تواند سیکس بک داشته باشد؟

به گزارش کتاب یار مهربان، اگر بشنوید، یکی از معروف ترین بدنسازان دنیا نمی تواند بدنی 6 تکه داشته باشد و باید به 4 تکه بسنده کند، تعجب می کنید؟ بله، درست است. آرنولد شوارتزنگر بدنساز آمریکایی اتریشی تبار، بازیگر و بعلاوه فرماندار سابق کالیفرنیا کسی است که نمی تواند بدنی 6 تکه داشته باشد.

چرا آرنولد شوارتزنگر نمی تواند سیکس بک داشته باشد؟

نادیا زکالوند: آرنولد شوارتزنگر که به علت بدن عضلانی و قوی هیکل خود و ایفای نقش در فیلم هایی چون غارتگر، هرکول، یادآوری کامل و ترمیناتور همواره معروف بوده است، نمی تواند بدنی 6 تکه داشته باشد. او هرقدر هم تمرین کند بیشتر از 4 تکه نخواهد داشت.

البته برای این موضوع علت علمی وجود دارد. درواقع نیام یا فاسیای بدن هرکس تعداد تکه های بدن او را معین می نماید. فاسیا، لایه پرده مانندی از جنس بافت پیوندی یا همبندی است که ماهیچه ها را از هم جدا می نماید یا گروه های ماهیچه ای را در جای خود محکم نگه می دارد.

افراد هرتعداد بافت همبند فاسیا داشته باشند، بدن شان به آن تعداد، تکه ای خواهد شد. شوارتزنگر دو ردیف از فاسیا در بدن خود دارد که برجسته هستند و یک ردیف بسیار کوچک هم وجود دارد که چندان توجه ها را به خود جلب نمی نماید.

بنابراین 6 تکه ای شدن عضلات کاملا به ژنتیک و ساختار بدن فرد مرتبط است. اگر ورزشکار هستید و می خواهید بدنی 6 تکه داشته باشید باید مطمئن باشید این تعداد بافت همبند فاسیا در بدن تان وجود دارد. جالب اینکه بعضی از افراد تا 10 عدد بافت فاسیا در بدن خود دارند که این ویژگی بسیار نادرست.

منبع:

ladbible

منبع: خبرآنلاین

به "چرا آرنولد شوارتزنگر نمی تواند سیکس بک داشته باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آرنولد شوارتزنگر نمی تواند سیکس بک داشته باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید