پیشی دریافت روسیه از آمریکا در عرضه گاز مایع به اروپا و آسیا

به گزارش کتاب یار مهربان، روسیه در سال 2018 در عرصه صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) به بازارهای کشورهای اروپایی و آسیایی از آمریکا پیشی گرفت.

پیشی دریافت روسیه از آمریکا در عرضه گاز مایع به اروپا و آسیا

به گزارش گروه بین الملل کتاب یار مهربان به نقل از خبرگزاری اینترفکس، طبق ارزیابی گروه بین المللی وارد کنندگان گاز مایع (GIIGNL) ، روسیه در سال 2018 در زمینه فروش گاز طبیعی مایع ( LNG ) به بازارهای اروپایی و آسیایی از آمریکا پیشی گرفت.

بدین ترتیب صادرات خالص گاز طبیعی مایع روسیه به کشورهای اروپایی در سال 2018 به رقم 4.43 میلیون تن رسید، در حالیکه ایالات متحده به میران 2.7 میلیون تن گاز مایع به اروپا صادر نموده است. البته بزرگترین تامین کنندگان گاز طبیعی مایع در بازار اروپا، به ترتیب کشورهای قطر (16.42 میلیون تن)، الجزایر (9.29 میلیون تن) و نیجریه با (9.07 میلیون تن) هستند.

کشورهای اروپایی در سال 2018 در مجموع 48.91 میلیون تن گاز طبیعی مایع وارد کردند که این میزان 6.4 درصد بیشتر از شاخص سال 2017 بوده است. بیشترین مصرف کنندگان گاز طبیعی مایع در اروپا هم کشورهای بلژیک، هلند، لهستان، فنلاند، مالت، ترکیه و بعد از آنها کشورهای لیتوانی، یونان، سوئد، اسپانیا هستند.

بر اساس این گزارش، روسیه در سال 2018 در عرصه صادرات گاز طبیعی مایع به بازارهای آسیایی نیز از آمریکا پیشی گرفت. میزان ارسال گاز روسیه به بازارهای آسیایی در سال گذشته 12.86 میلیون تن بود، در حالیکه این رقم برای ایالات متحده 10.73 میلیون تن به ثبت رسیده است. صندلی نخست صادرکنندگان گاز طبیعی مایع به این بازار بزرگ از آن استرالیا (با 66.54 میلیون تن) است، سپس قطر (با 56.78 میلیون تن) و مالزی (با 24.66 میلیون تن) در صندلی دوم و سوم قرار دارند.

در مجموع واردات گاز طبیعی مایع در دنیا در سال 2018 به میزان 8.3 درصد افزایش یافته و به رقم 313.8 میلیون تن رسید. در عین حال 20 کشور دنیا صادرکننده گاز طبیعی مایع بوده و 42 کشور نیز واردکننده آن هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پیشی دریافت روسیه از آمریکا در عرضه گاز مایع به اروپا و آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشی دریافت روسیه از آمریکا در عرضه گاز مایع به اروپا و آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید