پسران مغرور ترامپ در لیست تروریستی دولت کانادا

به گزارش کتاب یار مهربان، همه اعضای این گروه را مردان سفید پوست تشکیل می دهند. این گروه شاخه های مختلفی در ایالت های مختلف آمریکا دارد.

پسران مغرور ترامپ در لیست تروریستی دولت کانادا

دولت کانادا یک گروه مسلح دست راستی حامی ترامپ موسوم به پسران مغرور را در فهرست گروه های تروریستی خود قرار داد.

به گزارش عصرایران، دولت کانادا روز چهارشنبه (دیروز) گفت گروه دست راستی حامی ترامپ موسوم به پسران مغرور را در فهرست گروه های تروریستی دولت کانادا قرار داده است.

گروه پسران مغرور از صحنه گردانان اصلی حمله ماه گذشته طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا بودند که در جریان آن دستکم 1 مامور پلیس آمریکا و 4 شهروند دیگر کشته شدند.

بیل بلیر وزیر امنیت عمومی کانادا دیروز ضمن اعلام این خبر گفت مشارکت و نقش حیاتی اعضای این گروه در حمله روز 6 ژانویه امسال به کنگره آمریکا، در اتخاذ این تصمیم از سوی دولت کانادا موثر بوده است.

بر این اساس وزارت امنیت عمومی کانادا این گروه را یک سازمان نئوفاشیست توصیف کرده که آشکارا فعالیت های خشونت آمیز را علیه مخالفانشان تشویق می کنند.

بنابر اعلام وزارت امنیت عمومی کانادا: این گروه و اعضای آن آشکارا فعالیتهای خشونت آمیزی را علیه کسانی که تصور می کنند مخالف ایدئولوژی و عقاید سیاسی آنها هستند، تشویق ، برنامه ریزی و انجام داده اند.

کانادا نخستین کشوری است که این گروه آمریکایی را در فهرست گروه های تروریستی قرار می دهد.

این گروه دست راستی افراطی در سال 2016 و از سوی فردی کانادایی به نام گوین مک اینز که یکی از بنیان گذاران مجموعه رسانه ای وایس است، بنیان گذاشته شد. او هم اینک در آمریکا زندگی می کند.

همه اعضای این گروه را مردان سفید پوست تشکیل می دهند. این گروه شاخه های مختلفی در ایالت های مختلف آمریکا دارد و از سال 2017 و از زمان به قدرت رسیدن ترامپ تظاهرات مختلف مسلحانه ای را در طرفداری از ترامپ و در تشویق فزونی طلبی سفید پوستان برگزار کرده است.

تروریستی قلمداد کردن این گروه به معنای این است که از نظر دولت کانادا تمامی اموال مرتبط با رهبران و اعضای این گروه در کانادا باید به دولت گزارش و توقیف شود و اعضای این گروه قادر به سفر کردن به کانادا و مراوده تجاری با شهروندان کانادایی نخواهند بود.

دولت کانادا از سال 2018 تا به امروز 6 گروه نئونازی و معتقد به فزونی نژاد سفید را در فهرست تروریستی خود قرار داده که 3 گروه از این 6 گروه از جمله گروه پسران مغرور در آمریکا فعالیت دارند.

دونالد ترامپ تا به امروز در برابر فعالیت های خشونت آمیز این گروه سکوت کرده و در جریان مناظره انتخاباتی خود با جو بایدن در 29 سپتامبر 2020 در پاسخ به سوال مجری مناظره از محکوم کردن اقدامات خشن این گروه خودداری کرد و گفت: پراد بویز- کنار بایستید و آماده بمانید.

ترامپ در عوض به گروه چپگرای آنتی فا (مخالف فاشیست) حمله کرد و آنها را خشونت طلب و مسئله ای برای آمریکا دانست.، عصر ایران

منبع: ایران آنلاین

به "پسران مغرور ترامپ در لیست تروریستی دولت کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسران مغرور ترامپ در لیست تروریستی دولت کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید