وزیر خارجه مصر پیغام السیسی را تقدیم رئیس جمهور عراق کرد

به گزارش کتاب یار مهربان، دفتر ریاست جمهوری عراق خاطرنشان کرد که وزیر خارجه مصر در ملاقات امروز با رئیس جمهور عراق پیغام عبدالفتاح السیسی را تقدیم وی کرد و دو طرف بر ضروت هماهنگی و رایزنی میان دو کشور در چارچوب تحولات منطقه ای تاکید کردند.

وزیر خارجه مصر پیغام السیسی را تقدیم رئیس جمهور عراق کرد

به گزارش گروه بین الملل کتاب یار مهربان، سامح شکری وزیر خارجه مصر در ادامه سفر دوره ای خود عصر امروز از اردن وارد بغداد پایتخت اردن شد و با مقامات این کشور ملاقات کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام نمود: برهم صالحرئیس جمهور عراق امروز در کاخ السلام بغداد میزبان وزیر خارجه مصر بود که نامه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را درباره تحولات منطقه ای و بین المللی را در چارچوب هماهنگی و رایزنی مستمر بین دو کشور برادر تقدیم وی کرد.

رئیس جمهور عراق در این ملاقات بر اهمیت تحکیم روابط دو جانبه میان دو کشور برادر و اهتمام به توسعه افق های همکاری در زمینه های مختلف تاکید نمود و گفت: هماهنگی مشترک میان دو کشور دوست و برادر در زمینه مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع آن در چارچوب تقویت امنیت، ثبات و صلح در منطقه باید افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، رئیس جمهور عراق همچنین بر حمایت کشورش از مصر در کوشش برای حفاظت از حقوق آبی این کشور در قضیه سد النهضه هم تاکید نمود.

سامح شکری بعد از ظهر امروز نیز در بدو ورود به بغداد در فرودگاه بین المللی این شهر با محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق که به استقبال وی آمده بود ملاقات و گفت وگو کرد.

رسانه های عربی به تازگی از کوشش مصر برای تشکیل ائتلاف امنیتی-اطلاعاتی میان کشورهایی عربی برای مقابله با نفوذ ترکیه در سوریه اطلاع داد و گفتند طی یک نشست محرمانه اطلاعاتی عربی در قاهره بر ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید شده است.

رسانه های سوری نیز روز گذشته به نقل از منابع مطلع از سفر رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر به سوریه در هفته گذشته اطلاع دادند.

از زمان شروع حمله گروه های تروریستی در سوریه و ایجاد بحران در این کشور، تعدادی از کشورهای عربی روابط خود با دمشق را قطع نموده و اتحادیه عرب نیز عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

وزیر خارجه مصر امروز یکشنبه در سفر به اردن هم با عبدالله دوم شاه این کشور ملاقات کرد و پیغام رئیس جمهور مصر به شاه اردن را تقدیم وی کرد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "وزیر خارجه مصر پیغام السیسی را تقدیم رئیس جمهور عراق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه مصر پیغام السیسی را تقدیم رئیس جمهور عراق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید