نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات برگزار گردید

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، در این نشست مهندس سلطانی با اشاره به راستا سخت و پرتلاطم که شرکت مخابرت ایران تا به امروز در زمینه مسائل مالی و توسعه در شرایط تحریم با آن روبرو بوده است گفت : فعالیت این شرکت علی رغم راستا سخت و سخت با مسائل موجود، افتخار آفرین است.

نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات برگزار گردید

وی با اشاره به اینکه جبران خسارت های عمده و زیان ها، یکی از اولویت های مخابرات است اضافه کرد: مطالبات سنواتی از نهادها و سازمان های دولتی و بعضی مصوبات، مانند همکدی، عدم تغیر تعرفه ها از جمله مسایلی است که مخابرات با آن روبرو است و با همه توان و قدرت سعی در ایجاد توازن مالی در صنعت مخابرات و محافظت از آن را دارد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه به طور تقریبی نزدیک 30 هزار میلیارد در سال از عدم تغییر تعرفه تا کنون از سوی دولت ها بعد از خصوصی سازی نصیب شرکت شده است. گفت: در این 12 سال مخابرات علاوه بر این 60 هزار میلیارد تومان به دولت پرداخت نموده است.

وی بعلاوه، گفت: با وجود این مسائل حدود 50 هزار میلیاردتومان درحوزه توسعه، به وسیله شرکت مخابرات سرمایه گذاری شده است.

مهندس سلطانی با بیان آسیب شناسی این مسایل گفت: هر شرکتی با این شرایط قطعا به ورشکستگی کامل می رسد.

وی اضافه کرد: با این استدلال متاسفانه به اشتباه بحث انحصار مخابرات نیز در این میان مطرح می گرددکه حقیقتا بی انصافی است.

مهندس سلطانی چالش های شرکت مخابرات ایران را نیز برشمرد و گفت: در نتیجه در حوزه زیرساخت های فنی، مانند استهلاک تجهیزات مخابراتی و شرایط تحریم ، عدم انجام تعهدات پیمانکاران و عدم مشارکت در نگهداری زیرساخت ها به وسیله FCP ها نیزایجاد می گردد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: بخش تلفن ثابت شرکت، به طور کامل زیان ده است و بخش سیار نیز علی رغم پیش بینی ها چندان مناسب نیست وموجب عدم توازن در حوزه مخابرات است.

وی بعلاوه اضافه کرد: در کنار این مسایل نقاط قوت مانند داشتن مشتریان وفادار و سرمایه های انسانی ارزشمند و آگاه با دانش تخصصی موجب شده است که شبکه خدمت رسانی قوی تر توزیع شوند و دارایی های گسترده همواره به یاری مخابرات رسیده است.

مهندس سلطانی اظهار داشت: برای شکار فرصت ها احتیاج به یک جهش و تحول داریم که این تحول مبنی بر احتیاج روزافزون مشتریان به اتصال مطمئن و پایدار با پهنای باند وسیع تر، رقابت شدید تامین کنندگان صنعت مخابرات برای همکاری با شرکت مخابرات و هدف گذاری های دولتی برای شبکه ملی اطلاعات است.

وی با اشاره به اهداف و برنامه ریزی برای توسعه پایدار ارتباطات گفت: در کوتاه مدت در پی نوآوری در فرایند ستادی برای افزایش بهره وری، در میان مدت با نوآوری در محصولات و خدمات برای توسعه بازار هستیم و در بلند مدت نیز در پی همکاری گسترده با بازیگران اکوسیستم ارتباطات برای پیشرانی پایدار در صنعت هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید