مایکروسافت از سرویس جدید تحلیل داده های تجاری رونمایی کرد

به گزارش کتاب یار مهربان، سیستم Azure Synapse بخشی از واحد در حال رشد رایانش ابری شرکت مایکروسافت بوده که طی 5 سال گذشته ارزش سهام این شرکت را بالا برده است.

مایکروسافت از سرویس جدید تحلیل داده های تجاری رونمایی کرد

شرکت مایکروسافت در جریان کنفرانس ایگنایت خود در فلوریدا، از سرویس ابری جدیدی رونمایی کرد که به کسب وکارهای بزرگ کمک می کند تا با تجزیه و تحلیل از حجم عظیم داده های ذخیره شده در سیستم های شرکتی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سیستم Azure Synapse بخشی از واحد در حال رشد رایانش ابری شرکت مایکروسافت بوده که طی 5 سال گذشته ارزش سهام این شرکت را بالا برده است. ماموریت این سرویس آن است که به شرکت ها کمک کند تا سیستم هایی را بسازند که برای گرفته شدن تصمیمات تجاری بهتر، حجم عظیمی از داده ها را تحلیل می کنند.

روهان کومار مدیر عمومی گروه سیستم های دیتابیس مایکروسافت در گفت وگو با رویترز مطرح نمود که هدف سیستم Synapse رفع دو مسئله ای است که کسب و کارهایی که در حال ساختن چنین سیستم هایی هستند، با آن مواجهند.

نخستین مشکل این است که کسب و کارها برای تحلیل داده های ذخیره شده در سیستم هایی چون دیتابیس مشتریان که در آن ها نام و نشانی ها در ردیف و ستون های منظمی ذخیره شده اند و چون یک اسپردشیت در اکسل به نظر می رسند در مقایسه با سیستم های جدیدتری چون ابزارهای مانیتور وبسایت که در آن ها کلیک ها در قالب جریانی طولانی از اعداد و زمان ها ثبت می شود، به ابزارهای نرم افزاری متفاوتی نیاز دارند. اما سرویس Synapse به گونه ای طراحی شده تا بتواند از پس تحلیل هر دو نوع از این داده ها برآید.

علاوه بر این، این سرویس به طور اتوماتیک برخی از کارهای لازم برای ساخت سیستمی به منظور تحلیل داده را انجام می دهد و به این ترتیب از حجم کار برنامه نویسان کامپیوتری کم می کند.

کومار می گوید با استفاده از این سیستم می توان پروژه هایی را که پیش تر ماه ها زمان می بردند، تنها در ظرف یک روز تکمیل کرد.

آن طور که مایکروسافت می گوید، دویچه بانک و شرکت چندملیتی یونیلور در بین مشتریانی هستند که این سیستم را تست می کنند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "مایکروسافت از سرویس جدید تحلیل داده های تجاری رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت از سرویس جدید تحلیل داده های تجاری رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید