عزم جدی وزارت آموزش و پرورش برای محرومیت زدایی و برقراری عدالت آموزشی

به گزارش کتاب یار مهربان، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر اراده استوار و عزم جدی این وزارتخانه برای محرومی زدایی و برقراری عدالت آموزشی در کشور تاکید نمود.

عزم جدی وزارت آموزش و پرورش برای محرومیت زدایی و برقراری عدالت آموزشی

یوسف نوری عصر دیروز چهارشنبه وارد استان آذربایجان غربی شد و مورد استقبال مقامات استانی نهاده شد.

وی در بدو ورود به ارومیه مرکز آذربایجان غربی با حضور در مزار شهدای ارومیه با همراهی استاندار و مسئولان استانی ضمن قرائت فاتحه برای شهدای والامقام به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

وزیر آموزش و پرورش را در این سفر دو روزه معاونین و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی همراهی می نمایند.

نوری چهارشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی آذربایجان غربی، با بیان اینکه از مهر ماه سال جاری سه میلیون دانش آموز تغذیه رایگان دریافت می نمایند، گفت: تغذیه رایگان دانش آموزان منطقه ها محروم بعد از 11 سال تعطیلی اجرایی می گردد.

وی با بیان اینکه 164 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل طی سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند ادامه داد: محرومیت زدایی و برقراری عدالت آموزشی به صورت جدی پیگیری می گردد.

نوری آموزش و پرورش را زیرساخت اقتصاد معرفی کرد و اضافه کرد: نرخ بازگشت سرمایه در حوزه آموزش و پرورش قابل توجه بوده و برطرف بسیاری از مسائل و اصلاح امور کشور با فرهنگ سازی در این حوزه میسر می گردد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بدون برنامه ریزی و پیوست فرهنگی، نمی توان نقشه ای جامع برای برون رفت آموزش و پرورش آذربایجان غربی از شرایط کنونی ترسیم کرد.

وی با تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در سطح کشور، توضیح داد: وزارت آموزش و پرورش می کوشد آذربایجان غربی به میانگین شاخص های کشوری در حوزه های آموزشی برسد و در این راستا مسئولان استانی نیز پیگیر جذب 2,300 میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر اخیر ریاست جمهوری باشند.

وزیر آموزش و پرورش حضور مدیران در بین مردم به دور از رفتارهای نمایشی را نیز ضروری دانست و اضافه کرد: با حضور بانشاط مردم در عرصه های آموزشی و استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی، می توان راستا توسعه حوزه آموزش و پرورش آذربایجان غربی را هموار ساخت.

نوری بعلاوه با تاکید بر برنامه ریزی و زمان بندی تعیین برای خروج استان از شرایط کنونی، گفت: وزارت آموزش و پرورش کوشش می نماید اعتبارات مورد احتیاج برای توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات آموزشی در آذربایجان غربی را تأمین کند و دستگاه های مختلف نیز جهت بهبود شرایط حوزه آموزشی با اداره کل آموزش و پرورش استان همکاری و هم افزایی بیشتری داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه دولت توجه ویژه ای به ارتقا و توسعه آموزش و پرورش دارد، اضافه کرد: دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی درخصوص رتبه بندی، پرداخت معوقات، بیمه و… معلمان انجام داده است که امیدواریم در نهایت رضایت مندی فرهنگیان را در پی داشته باشد.

بازدید از مجتمع فرهنگی و رفاهی فرهنگیان در ارومیه

صبح امروز پنجشنبه، وزیر آموزش و پرورش با همراهی استاندار و جمعی از مسئولان فرهنگی استان آذربایجان غربی صبح پنجشنبه از مجتمع فرهنگی و رفاهی فرهنگیان در ارومیه بازدید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جریان این بازدید با ارائه گزارشی از فرایند پیشرفت فیزیکی و فرایند احداث این پروژه اظهار کرد: در راستای تکریم خانواده های فرهنگیان و افزایش رفاه آنان عملیات احداث این مجتمع در سال 1389 شروع شد.

جواد جنگی با بیان اینکه بیش از 40 هزار فرهنگی در استان مشغول خدمت هستند، اضافه کرد: جمعیت خانواده این همکاران 200 هزار نفر است که برای ارائه خدمات مطلوب به این جمعیت ضروری است در عملیات اجرایی ساخت مجتمع رفاهی تسریع گردد.

طبق آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، 164 میلیارد ریال برای اتمام این پروژه فرهنگی و رفاهی اعتبار ضروری است و تا به امروز 86 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

این مجتمع شامل یک سالن آمفی تئاتر، سالن های جلسات متعدد، سالن های نمایشگاهی، سه مجموعه پذیرایی، با گنجایش یک هزار و 500 نفر و بخش های دیگر است و در زمینی به مساحت هشت هزار و 300 متر مربع در حال احداث است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "عزم جدی وزارت آموزش و پرورش برای محرومیت زدایی و برقراری عدالت آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم جدی وزارت آموزش و پرورش برای محرومیت زدایی و برقراری عدالت آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید