روسیه از آمریکا و طالبان درخواست کرد

به گزارش کتاب یار مهربان، فارس نوشت: وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه طالبان آماده ادامه مذاکرات با آمریکا هستند خواهان آغاز دوباره روند مذاکرات بین واشنگتن با گروه طالبان شد.

روسیه از آمریکا و طالبان درخواست کرد

در حالیکه یک هیات ارشد از طالبان افغانستان به مسکو سفر نموده است وزارت خارجه روسیه تاکید نمود که مذاکرات بین طالبان با آمریکا باید ادامه یابد.

براساس این گزارش، رئیس هیات طالبان در سفر به مسکو نیز گفته است که این گروه آماده ادامه مذاکرات با واشنگتن است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، یک سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو بر آغاز دوباره مذاکرات بین طالبان و آمریکا تاکید دارد و طالبان نیز بر آمادگی خود برای ادامه این مذاکرات تاکید نموده اند.

محمد سهیل شاهین سخنگوی طالبان در دفتر این گروه در دوحه روز آدینه به خبرگزاری تاس گفت که گروه طالبان با فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و مدیر کل دفتر آسیای وزارت خارجه این کشور دیدار و درباره تحولات اخیر در روند صلح افغانستان رایزنی نموده است.

در حالیکه به گفته بعضی منابع مذاکرات میان طالبان و آمریکا تا حصول یک توافق پیش رفته بود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته مذاکرات با طالبان را به بهانه انفجار یک بمب در کابل متوقف کرد.

قرار بود روز 8 سپتامبر مذاکره ای میان آمریکا با طالبان و با حضور اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برگزار گردد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا بعد از این تصمیم به شبکه ان بی سی نیوز گفت که زلمای خلیل زاد فرستاده آمریکا در امور افغانستان به واشنگتن فراخوانده شده است. با این حال پامپئو ابراز امیدواری کرد که مذاکرات با طالبان دوباره از سر گرفته گردد اما تاریخی برای آن اعلام نکرد.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "روسیه از آمریکا و طالبان درخواست کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از آمریکا و طالبان درخواست کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید