دو هفته ژاپن گردی (بخش سوم)

به گزارش کتاب یار مهربان، این متن خلاصه ای از سفر دو هفته ای من به ژاپن است. بعد از فرود آمدن در فرودگاه ناریتا در حومه توکیو، 6 روز را در توکیو، 4 روز در کیوتو و در شهرهای ناگویا، اوزاکا و هیروشیما یک روز را گذراندم.

برای هر یک از شهرها مطالب و پیشنهادهای جداگانه ای تهیه نموده ام و سپس در خصوص ژاپن و سفر به آن نظر کلی خود را نوشته ام. اما در همین ابتدا بگویم که من روشی نادرست هر چند کاربردی را برای به خاطر سپردن واحد پول ژاپن به کار بردم که در آن هر 100 ین ژاپن معادل 1 دلار آمریکاست. هر چند به طور دقیق تر، 120 ین معادل 1 دلار آمریکاست، اما وقتی اعداد را گرد می کنید بهتر می توانید حساب و کتاب داشته باشید.

دو هفته ژاپن گردی (بخش سوم)

دوچرخه سواری از هیروشیما تا شیکوکو

پارک ملی دریایی ستو به داشتن چیزی در حدود 3000 جزیره و جزیره صخره ای کوچک مشهور است. این منظره ها را با دوچرخه سواری روی شیمانامی کایدو، راستا مخصوص 43 مایلی دوچرخه سواری که هیروشیما پرفکچر و جزیره شیکوکو را زا میان جزایر بزرگ و کوچک و با یاری 6 پل به هم متصل می نماید، از دست ندهید. راستا به طور کلی هموار است (با چند شیب کوچ هنگام رسیدن به پل ها) و با سرعتی آرام، هفت ساعت به طول می انجامد. در ابتدا و انتهای راستا و نیز میانه راه ایستگاه های کرایه دوچرخه وجود دارند که می توان در نقاط متعدد در طول راستا آن ها را پس داد. سواحل، مغازه های بستنی فروشی، رستوران ها و جاذبه های گردشگری- مانند معبد چوسه ایزان کوسانجی با معماری مشهور ژاپنی، و مقبره اویامازومی با داشتن مجموعه بی نظیری از شمشیرهای سامورایی- این محل را به یکی از مراکز تفریحی اصلی ژاپن تبدیل گردد.

با غذاهای محلی اوکیناوا عمر طولانی تری داشته باشد

اوکیناوا با فاصله ای بیش از 1000 مایلی از توکیو که بیش از 500 سال تحت حکومت سلسله ریوکیو بوده است، زبان، فرهنگ و سبک غذای محلی خود را قبل از الحاق به ژاپن داشته است. در کشوری که به طول عمر بالا مشهور است، اوکیناوایی ها رتبه بالاترین طول عمر در جهان را دارند که بیشتر مدیون به سبک زندگی فعال و رژیم غذایی پر از سبزیجات (که بیشترین آن ها در خانه ها فراوری می شوند) و ماهی ها است. غذا های سنتی شامل، گُیا (خربزه تلخ)، نابرا (خیار اسفنجی)، غذاهای دریایی، سیب زمینی شیرین و چامپورو (ترکیب سرخ شده توفو، سبزیجات و دیگر افزودنی ها). بازار عمومی ماکیشی در ناها، شهر اصلی اکیناوا، نمایشگاهی از محصولات خوش آب و رنگ محلی است. بیشتر رستوران ها گُیا و چامپورو، رافوته (سیرابی خوک) و دیگر غذاها از محله هایی نظیر آشیبیونا و یونانگی که هر دو در ناها واقع شده اند را سرو می نمایند.

کجا تمرین کشتی گیران سومو را ببینیم

سومو شکلی از کشتی گیری ژاپنی است که ریشه در دین شینتو و دوران ادو (1603-1867) دارد. در این بازی هدف این است که حریف را با نیروی خود به بیرون از دایره ای با قطر 15 فوت راهنمایی نموده یا وی را مجبور به لمس زمین با استفاده از فنون کشش و زمین کوفتن کرد. تورنومنت های پانزده روزه در شهرهای توکیو، اوزاکا و فوکواکا در سطح کشور پخش مستقیم دارند؛ در توکیو، مسابقات در سالن کوکوگیکان در ماه های ژانویه، مِی، و سپتامبر برگزار می شوند. کشتی گیران معمولا باید در استبل های تمرینی (سالن های ویژه) زندگی و تمرین نمایند که می توانید به صورت گروهی در زمان هایی خارج دوره مسابقات از آن ها بازدید کند.

منبع: الی گشت

به "دو هفته ژاپن گردی (بخش سوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو هفته ژاپن گردی (بخش سوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید