خبرهای خوش درباره افزایش قابل توجه حقوق ها در بودجه سال آینده ، کف حقوق چقدر می گردد؟

به گزارش کتاب یار مهربان، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از پیشنهادی برای اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه بودجه سال آینده (آنالیز و تصویب در کمیسیون تلفیق به جای صحن علنی) اطلاع داد.

خبرهای خوش درباره افزایش قابل توجه حقوق ها در بودجه سال آینده ، کف حقوق چقدر می گردد؟

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به رد لایحه بودجه و شیوع ویروس کرونا گفت: به نظر می رسد برای برون رفت از مشکل موجود، دولت سریع تر باید لایحه بودجه را دریافت و برای سال آینده برنامه ریزی کند، مجلس هم باید در این زمینه معین تکلیف کند.

وی اضافه نمود: پیشنهادی را با مشورت رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس کمیسیون تلفیق مطرح کردیم که بودجه بر اساس اصل 85 قانون اساسی و آئین نامه داخلی به کمیسیون تلفیق واگذار گردد و کمیسیون با اصلاحاتی آن را به روز کند تا در صحن مجلس شاهد حضور طولانی نمایندگان نباشیم و با رای مجلس از برزخ بودجه رهایی یابیم و راه برای مجلس آینده برای اصلاح باز باشد و دولت نیز امور جاریه را ادامه دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ادامه داد: پس از مشاوره با رئیس مجلس و رئیس کمیسیون بودجه مقرر شد تا اصلاحاتی در بودجه به عمل آید که عبارت است از افزایش 50 درصد فوق العاده شغل کارکنان لشکری و کشوری تا کف حقوق به 3 میلیون افزایش یابد و حقوق های پایین افزایش قابل توجهی داشته باشند و این سه میلیون شامل بازنشستگان لشکری و کشوری هم گردد.

وی اضافه نمود: از جمله اصلاحات پیشنهادی این است که افزایش حقوق بالای 7 میلیون تومان 15 درصد باشد؛ به ویژه برای هیات علمی که اکثرا حقوق پایینی دارند. همچنین بر اساس اصلاحات پیشنهادی، حقوق های بین 3 میلیون تومان و 7 میلیون تومان از درصد افزایش بالاتری برخوردار می شوند تا شکاف بوجود آمده بین حقوق های 3 میلیون تومان و حقوق های بالای 7 میلیون تومان برای کارکنان دولت جبران گردد.

حاجی بابایی تاکید نمود: درخصوص بازنشستگان هم پیشنهاد این است که اعتبار 6 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به گونه ای اجرایی گردد که تا حقوق 7 میلیون تومانی، همه بتوانند از همسان سازی حقوق استفاده نمایند و این افزایش به سقف 15 درصد آنها اضافه نموده گردد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به اجرای ناقص نظام رتبه بندی و اعتراض فرهنگیان، از طرفی اجرای 50 درصد افزایش فوق العاده شغل باید برای همه فرهنگیان به ویژه نیروهای خدماتی و اداری اجرا گردد و به گونه ای برنامه ریزی گردد که با صدور این حکم، نسبت به اجرای حکم رتبه بندی چیزی از احکام فرهنگیان کاسته نگردد البته این فرهنگیان عزیز را راضی نمی کند.

وی اضافه نمود: متاسفانه فرهنگیان با این فراز ونشیب دچار سختی هایی شدند که باید به وسیله افزایش 50 درصد و سقف 3 میلیون و شکاف 3میلیون تا 7 میلیون تا حدودی جبران گردد. امیدوارم در روزهای آینده شاهد اتفاقاتی باشیم که موجب آرامش خاطر کارکنان لشکری و کشوری و بازنشستگان گردد. طبق اصل 85 قانون اساسی مجلس می تواند در موارد ضروری اختیار وضع برخی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون های داخلی خود تفویض کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "خبرهای خوش درباره افزایش قابل توجه حقوق ها در بودجه سال آینده ، کف حقوق چقدر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای خوش درباره افزایش قابل توجه حقوق ها در بودجه سال آینده ، کف حقوق چقدر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید