خبرنگاران دیوان عالی آمریکا دادخواست تگزاس برای ابطال انتخابات را رد کرد

به گزارش کتاب یار مهربان، نیویورک- خبرنگاران- دیوان عالی آمریکا عصر آدینه دادخواست مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای بازگردان پیروزی جو بایدن که از سوی ایالت تگزاس مطرح شده بود را رد کرد.

خبرنگاران دیوان عالی آمریکا دادخواست تگزاس برای ابطال انتخابات را رد کرد

به گزارش کتاب یار مهربان از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تصمیم دیوان عالی مهر پایانی برای هرگونه کوشش حامیان ترامپ برای بازگرداندن نتیجه انتخابات و پیروزی در آن خواهد بود در حالیکه پیش از این هم در صندوق های رای شکست خورده است.

دادخواست تگزاس که مورد حمایت 17 ایالت دیگر جمهوری خواه قرار گرفته بود، از دیوان عالی آمریکا می خواست با تعویق نشست برگزینندگان که قرار است در دوشنبه، رئیس جمهوری بعدی آمریکا را به طور قطعی معین نمایند، آرای چهار ایالت میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا را باطل اعلام نمایند.

از 13 آبان ماه تا کنون، دونالد ترامپ با طرح صدها دادخواست در دادگاه های محلی و ایالتی شکست در انتخابات را نپذیرفته است و امیدوار بود که بتواند با اعمال نظر با توجه به اینکه سه قاضی دیوان عالی در دولت او و با معرفی وی منصوب شدند، رای این دیوان را به نفع خود داشته باشد.

اما دیوان عالی نشان داد که هم در پفراینده مربوط به پنسیلوانیا که جمهوری خواهان خواهان ابطال فرایند انتخابات پستی بودند و هم در پفراینده دادخواست تگزاس، علایق سیاسی خود را دخیل نمی داند.

در رای دیوان عالی، تگزاس فاقد صلاحیت لازم برای معین چگونگی برگزاری انتخابات در ایالت های دیگر شناخته شده است.

در حال حاضر، جو بایدن با کسب 306 رای الکترال در برابر 232 رای الکترال دونالد ترامپ، به رجحان دست یافته است و در حال معرفی کابینه و مقامات آینده آمریکا است.

نشست برگزینندگان موسوم به الکترال کالج، 24 آذرماه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دیوان عالی آمریکا دادخواست تگزاس برای ابطال انتخابات را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دیوان عالی آمریکا دادخواست تگزاس برای ابطال انتخابات را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید