حمایت از طرح های ملی دانش بنیان درقالب کنسرسیوم و تامین مالی جمعی

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست بررسی طرح های دانش بنیان ملی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

حمایت از طرح های ملی دانش بنیان درقالب کنسرسیوم و تامین مالی جمعی

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در نشست معرفی فعالیت ها و دستاوردهای کمیته طرح های ملی و تصویب طرح های نو بیان کرد: این کار یک موضوع مهم و ملی دارد که باید اولویت ها و موضوعات حائز اولویت در قالب یک شورای راهبری، بررسی و تصویب شود.

این امر یکی از اولویت ها و مأموریت های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است، از سوی دیگر صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در حمایت از طرح های ملی و راهبردی، جایگاه و نقشی کلیدی ایفا می کند. شرکت های دانش بنیان نیز محور و مبنای پیشبرد این طرح های ملی و راهبردی هستند.

وی درباره چگونگی انجام این طرح ها، شکل گیری کنسرسیوم های دانش بنیان و تأمین مالی را دو موضوع اساسی و محوری دانست و افزود: یکی از محورهای اساسی و اصلی در تحقق این طرح ها، شکل گیری کنسرسیوم های بزرگ دانش بنیان از یک سو و تأمین و تضامین مالی از سوی دیگر است. قطعاً این اتفاق باید به صورت مشترک و بدون اینکه تداخل مأموریتی وجود داشته باشد، انجام شود.

دهقانی ادامه داد: پس از اینکه این کارگروه مشترک شکل بگیرد، مبنا و محور فعالیت ها هم افزایی است. باید در آستانه شکل گیری این کمیته دیدگاه ها مطرح و کاستی ها برطرف شود تا هر دو طرف به یک نقطه مشترک برسند. باید طرح هایی که در این کارگروه تصویب می شود، وظایف و مسئولیت های هر دو طرف به صورت تعیین و شفاف تعیین شود.

گفتنی است، یکی از اقداماتی که به صورت مشترک و با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، طرح های ملی دانش بنیان و فناور است.

قرار شد کارگروه مشترک طرح های ملی، به ریاست معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری، ابزارهای مستقیم و غیر مستقیم را به طرح های مصوب هدایت کرده و زمینه ساز تحقق طرح های بزرگ دانش بنیان شود. در این نشست چند طرح ملی برای معرفی و تصویب جهت تأمین مالی و سایر اقدامات حمایتی معرفی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمایت از طرح های ملی دانش بنیان درقالب کنسرسیوم و تامین مالی جمعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از طرح های ملی دانش بنیان درقالب کنسرسیوم و تامین مالی جمعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید