جلسه ستاد خدمات سفر استان بوشهر برگزار گردید

به گزارش کتاب یار مهربان، سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر به دبیری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با حضور استاندار و مدیران ادارات استانی و شهرداران بعدازظهر روز یکشنبه 18 آذرماه برگزار گردید.

جلسه ستاد خدمات سفر استان بوشهر برگزار گردید

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر، در این جلسه به آنالیز فعالیت های اجرا شده طبق مصوبات جلسه قبل اقدام شد که با ارائه گزارش توسط ارجمند زاده رئیس کمیته گردشگری دریایی شروع و پس از آن به ترتیب شهرداران بوشهر، گناوه، کنگان و دیلم در خصوص اقدامات انجام شده در این مدت گزارش هایی را ارائه دادند.

عبالکریم گراوند استاندار بوشهر در خصوص اقدامات اجرا شده گفت: نوروز 97 یکی از استانهای خوب در جذب گردشگر بودیم و سال 98 نیز با توجه به آمارها این رویه رشد جذب گردشگر ادامه خواهد داشت و باید امکانات را در حد این جمعیت آماده کنیم .

گراوند ادامه داد: یکی از ظرفیت های خوب ما، سواحل است و باید از این ظرفیت بهره بری خوبی داشته باشم و تمام شهرداران شهرهای ساحلی امکانات تفریحی و گردشگری ساحلی را تا قبل از نوروز آماده نمایند.

ستوده معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز در این خصوص گفت: تا به امروز بیشترین استفاده ایی که از دریا داشته ایم در بحث صید بوده و از پتانسیل بالای گردشگری این بخش غافل بوده ایم.

ستوده گفت: تمام فرمانداران و شهرداران سعی در این داشته باشند که پروژه ها را تا اوایل اسفند ماه تکمیل نمایند و به برپایی نمایشگاه ها بپردازند.

ارغوان مهدی زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت: آمارها نشان می دهد که تعداد مسافران هر سال افزایش یافته است و ما باید طبق آمار بیشترین امکانات رفاهی را برای مسافران آماده کنیم.

مهدی زاده ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در کنار همه شهرداری ها خواهد بود و از تمام ظرفیت های خود استفاده خواهد نمود تا فضای مطلوبی را برای گردشگران فراهم سازد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان موضوع 24 روستای هدف توسعه گردشگری گفت: به طور مستمر در هفته از روستاهای هدف توسعه گردشگری بازدید به عمل می آید و در صدد هستیم که اغلب این روستاها زیرساخت های اقامتی و پذیرایی خود را برای ایام نوروز آماده و به بهره برداری برسانند.

ارغوان مهدی زاده در خاتمه گفت: سال جاری استان بوشهر مفتخر به دریافت دو نشان مهر اصالت یونسکو در صنایع دستی رند بافی و خوس دوزی شد و این نشان از فاخر بودن صنایع دستی استان بوشهر دارد و ما به همین منظور یکی از ظرفیت های گردشگری نوروز را در برپایی نمایشگاه های صنایع دستی برای مسافرین در نظر گرفته اییم که در اغلب شهرستانها آن را برپا خواهیم کرد.

منبع: میراث آریا

به "جلسه ستاد خدمات سفر استان بوشهر برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه ستاد خدمات سفر استان بوشهر برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید